Showing posts with label kerja. Show all posts
Showing posts with label kerja. Show all posts

2017

Lamanya tak update..
Last update 2016...

Teruk sungguh kan...
Nak berblog sgt tp hasilnya tiada..

Nak update
Tahun ni apa aku da buat

Alhamdullilh
Tahun ni dapat pengalaman baru..
Pengalaman kena handle buka asrama baru dr zero ...
Dari nak dapat kelulusan hingga la pelajar dah boleh duduk...

Banyak cabaran yg aku rasa
Dgn kerenah tiap jabatan
Kerenah kontraktor
Kerenah penduduk yg membantah 100%
Kerenah mak pak pelajar byk soal
Fuhhh....mematangkan fikiran dan kesabaran...

Dah reda sikit bab asrama baru...
Dapat berita yg memang dah dijangka..
Berita kontrak tak sambung...
Dah tau tp bila diberi maklum...

Still ada rasa sedih gak..
Nak tinggalkan staf yg owesome..
Life yg best kat sini...
And tak tahu...
Mana tempat dapat....
Ada seribu rasa...

Hopefully..
Aku dapat handover semua benda smoothly nanti..

Doakan aku kay...

Valentine vs pencentus ummah

Khamis lepas ada program kat dewan kolej.
Penceramahnya PU HAFIZ,
Sejujurnya aku tak pernah tgk pon pencetus ummah sbb aku xde astro
Tapi tau la apa tu pencetus ummah

Oklah ceramahnya
Oklah penyampaiannya
Oklah isi kandungannya

suka suki

sebenarnya sgt bosan
kat opis xbanyak sgt keje
since bos aku kecoh rasa aku nk sangat amik jawatan dia....

sejak itu aku memang keje ikut apa yg disuruh jer
xde makna aku nk buat keputusan or extraordinary job
yg bukan dalam job specification.

aku hanya bekerja apa yg dlm skop
dan apa yg disuruh oleh bos aku
even kalo bos atas bos aku suruh pon
aku akan maklum kan bos aku baru aku buat kerja
yang bos atas bos  arahkan .... (faham ker???)

so jgn citer pasal passion  of work kat aku
memang failed la nie kalo ditanya
tapi aku tetap ingin mencari rezeki yang berkat
semua keje mesti siap on time okeyy...

mari sembang benda yang aku suka
ta daa...

ni hadiah ntah nak panggil apa
penyelia aku pass kat aku then cakap
ada student  MEP (Middle east program)
suh bagi akak yang PPP blok satu...
masa dapat tue syiok oooo
sebab aku bukan jenis mesra alam dgn student (walau 24jam duk dgn depa)
terkejutzz ada juga org sudi bg kat aku... memang terharu !!!
almaklum kita sedar kita saper so bila org bg hadiah walau kecik tetap touching..


dok banyak sangat masa kat opis kan ( jgn jeless okie)
aku banyak la bawa novel, or buku untuk dibaca
tetapi bulan oktober ni tak boleh nak berfoya-foya
sebab ada ujian akhir talaqi
kena la buat latihan - awok jenis buta tajwidkan...



walau tetap bosan
aku tetap tak rajin nk kemas meja cam bos aku
bos aku punya meja sentiasa kemas dan kemas
aku...sorry yer... i jenis xde mood nk keje kalo kemas sgt
poyos... jenis tak rajin gitu...






minggu yg busy...

minggu ni memang busy...
setiap hari balik lewat
dan jika balik pon
kena kuar balik dan balik jam 11.00malam

sorry ayah...
minggu nie jer...
cover minggu depan i tak g kursus yer..
terima kasih kerana memahami saya...




2 hari berkursus kat KL
kursus yg menarik...




yg ni nampak cam best jer
tapi demi nk menjalankan tugas ajk sukan
harus aku terlibat
nak jaga hati ayah...
bawa 2 orang anak besar.....

ada satu lagi kerja xde gambar
aku dah berjaya buat spot check bilik bebudak nie..
adoi xde bilik yg tak buat kesalahan...

sampai sabtu..
i bz okie...
kepada yg call i xjawab...
harap maaf i fokus sgt dgn kerja
memang tak angkat po..(alasan!!!!)

sekian


sunburn ...........

sungguh tak best dan tak seronok okay
bila balik dr kem ko dapat sunburn dan demam teruk

muka aku bukan dapat hitam jer
malah dapat bengkak cam kena tumbuk
siap doktor bagi injection plak tue
semua gegara elergik .....

balik dari kem
aku da collapse
demam panas yang amat
blom lagi kot rasa panas yg cam gini
selalu lps makan panadol terus kebah
nie 2hari tak baik2 siap berbaki fenin2 plak

badan tak rasa sakit sangat
cam selalu kalo terover exersice
sebabnya kat kem byk aktiviti yg
banyak dibantu oleh budak lelaki
so kederat tak byk guna.....

sekali lagi
tiada kamera utk aku amik gambar
maka aku leh bercerita jer....

maka
aku kini adalah anoi budak hitam
siap laki aku cakap kalo nk on kena tutup muka
poyos...sampai tahap macam tue teruk muka aku....

esok nak keje
malas tahap gaban nie
fenin2 lalat ada lagi
nak plak td staf buat aku hangginnnnn
lagi malas nk keje.....

semoga aku tabah kan...

kem bina semangat...

sat lagi kena bertolak ke hulu langat..
janji kul 12.oo tgh ari bertolak
tapi ni dah kul brapa bas pon tak datang lagi
hampeh....

tak syok tui nak update blog  la nie
kamera rosak, hp pon rosak
maka hidup ku kini bergelap sajer

sejak gadget-gadget ni rosak
aku makin tawar hati dgn benda2 seangkatannya
kira kalo suh beli memang xde langsung dlm pala nie
kalo free aku nak laaaa

cam nak gi kem nie
rasa cam xbest tanpa hp yg cangih manggih nie
xde la  kenangan....

tak pa laa...
rezeki ku takat itu sajer...
itu lah riak bagai dulo tak hingat donia!!!

nak gi kem ni dah lama tau dah
tapi aku tak prepare apa pong...
kasut pon ala-ala jer...lantak pi laaa

luggage tak besar mana tapi
coleman aku besaq sungguh
yg beroda itu ku usung....
ahhhh... kena gelak ke apa ker
asal aku selesa sudah kan.....
itu je yg ada... kalo polistren yg nk angkat aku
baik aku bawa yg mudah n besaq....
hahahahhaha!!!!!!!!


sebenaqnya nk cover malu
tapi sungguh kalo pk semua mmg aku yg rugi nanti
baik aku malu dr rugi...
org bukan tau apa aku rasa kan....

sekian laaa..
mana lah bas nie?????

tepek gambar - bandung

aku belum buka entri lagi kan pasal bandung
hmm... ari tue aku g bandung 21 september 2012
aku gi dgn opismate
aku gi pon sebab bos aku beria sgt suh aku gi
mana taknya dr tempah tiket, hotel dan bagai semua aku yg handle
memang la dia suh aku gie...
senang derang kan....

aku gi pon jap jer tak lama
gi dgn berhutang so tak byk aku beli
byk beli nk bg org jer
tp ada gak yg tak dpt
sebab aku xberduit sgt kan...
so layan je gambar yg sempat amik



dalam bilik kat pop hotel -very colorful
 ni baru turun dr flight kat airport bandung
masa ni jam derang kul 6ptg tp udah magrib ya...

 ni plak menu breakfast yg hotel sediakan
namanya nasi kuning
okay la..aku siap amik extra simpan dlm beg tuk makan kalo lapar masa shoping nanti

 posing kat luar hotel

 kat airport bandung
posing dulu

 pemandangan kat lobi hotel/cafe

masa ni duk tunggu orang bershopiing
aku malas nk follow
xde duit sudah....


sekian
laporan : kalo org nak beli byk banyak
memang menarik dan berbaloi sgt
sebab mmg berbeza tp cam aku yg tak berduit nie
cam tak sesuai je...dgn tiket flight, luggage n duty
tapi apasalahnya tgk negeri orang kan...

sana sini jun 2012

Seperti yang diwar-warkan sepanjang tahun, kehidupan aku akan jadi tak tentu hala bila bulan mei menjengah dan menjadi gila bila bulan jun pula muncul...keadaan ini akan terus jadi begini sepanjang aku hidup (insyaallah) di bumi ALLAH yang bernama INTEC. Walau sibuk dan huru hara tetap ada cerita yang boleh dikongsi bersama....antaranya....


makan-makan kat blue wave...
kalo tanya aku yg memang keje hotel dah lama nie
makanan dan bayaran macam tak berbaloi jer...
pilihan makanan tak menarik sgt tp masih ok
rata-rata kami makan ala-ala jer...
kepuasan xde la sgt cuma memasing kekenyangan...
aku ...muntah 2 kali sebab kenyang sgt atau byk minum
tak berbaloi sungguh.....


dlm pada busy yang teramat...
kami unit HEP, masih lagi sempat buat lawatan bench marking
adoi....pening gak kepala, mana tak nya.... kena prepare apa nak tanya
lawatan nie sempena INTEC nk jadi swasta so kena la buat lawatan
sambil collect data utk preparation kami nk swasta....

ni org2 kuat UNITEN...sgt baik dan excellent

yg baju biru tue director of HEP Uniten...sgt ok...
bos aku yg pakai kot tue...
gambar tak cantik...harapkan kamera je mahai..
.esh esh esh ...

sepanjang bulan busy aku nie.... adalah wajib keje lebih masa pada sabtu dan ahad
so selalunya hari sabtu lah paling aku tak suka sebab
kena cari org yg WILING nk jaga anak
tau je la bulan2 ni plak ramai org kawen kan...compon la
org yg selalu jaga anak aku g kenduri...
yang selalu jadi MANGSA jaga anak aku
adalah sepupu aku - kak liza, adik ipar-katy
tapi kali ni punya pengalaman sampai kawan laki aku punya bini pon terjebak
jaga anak2 aku....tgk berapa TERDESAKnyaaaaaaaaa
tapi humaira aku mmg tak brani kasi org yg TAK biasa jaga
sebab aku tak nak susahkan sgt derang..
humaira kan minum susu ibu, agak payah bg yg tak biasa
handle ebm nie..
makanya...aku kena bawa si buah hati gi keje.......

kes penat sgt...tertido dlm kete
on d way nak balik umah...
masa ni aku kena duty kat seksyen 6

tak bergerak langsung...start masuk kete
sampai kat umah pon cam tue juga...

penat sgt keje...
hingga ketensenan berlaku dlm jiwa
disebabkan aku seorang ibu yang menyusukan anak
aku tak boleh layan tensen sgt 
nanti production down...
alternatif....kita makan red velvet 
heheheh...antara benda yg leh reduce tension...
sekian laporan .....

takut...

hmm...
ada satu hari seorang bos masuk ke bilik anak buahnya
dia minta no akaun bank untuk diberi kepada supplier
bos cakap , supplier nak masuk duit untuk sponsor
jamuan hari raya.....

staf bila dengar permintaan bos terkejut sgt
dan berbelah bagi....
tapi dia tahu dia tak boleh buat apa pon
cuma merungut dalam hati jer...
jelas muka dia kurang senang dgn permintaan bos

bila bos perasan muka anak buah yg berubah
bos buat ayat ...kalo bagi akaun saya nanti
susah saya nak buat kerja ....
kalo guna awak masih blh tolerate....

hm....
apaboleh kamu buat kalo kamu ditempat anak buah itu....
tahukah kamu jika sesuatu berlaku tentu
anak buah itu yang dikenakan tindakan
sebab semua bukti kearahnya....

alhamdullilah...saya diizinkan berpose

hari ni da masuk hari ke-2 aku berpose. secara amnya aku amat bersyukur sgt sbb dapat melunaskan pose aku walaupon aku tak brapa konpiden la sangat tapi alhamdullilahj ALLAH izinkan aku jua ...mohon dan berdoa sgt aku mampu berpose hingga ke akhir ramadhan yang diberkat. aku jenis yg culas nk qadak pose nie...

bab makan dan berbuka kali nie macam tahun seblumnya yang mana aku n laki aku bukanlah orang yang reti beli kat bazaar sebabnya kami selalu buang je kuih muih dan yang jadi pilihan hati tentu la nasi...kalo da nasi sure la aku kena masak sebab laki amatlah cerewet kalo bab membeli diluar tapi kalo aku masak apapon semua dia on je dan kekadang hingga menjilat jari sungguhpun tak sedap....mungkin kami tak cerewet sebab kami jenis yg tak pandai makan luar, waktu makan kami selalunya hampir sama dengan waktu berbuka so agaknya tiada la terasa berlainan waktu cuma kita bila berpose nie...byk lapaq air je lebih...haa .. kalo air kami mmg boleh habiskan brapa jugpon dan apa jenis pon....

idea hilanglaaa... bos panggil plak tadi...kita stop disini laa..

bukan salah saya

bebaru ini telah timbul konflik dan beberapa isu di opis yang memang aku tak suka  walaupon nampak macam aku dapat benefit dari apa yang berlaku. Sungguh kalau ku tahu begini aku rela seperti dulu sebabnya aku bukan orang yg jenis menaguk air yang keruh. Tak tahu nak mula bagaimana tapi bila bos dan "anak kesayangan" bergaduh ia menjadi perkara yang dulunya aku tak terfikir pun iaitu kita yang jadi orang tengah menjadi mangsa keadaan yg boleh menimbulkan ketidakpuasan hati orang lain walhal kita tak berniat langsung pon.

kepada yang rasa aku ambil kesempatan, sungguh aku tak berniat dan jika ia berlaku pon ia berlaku diluar kawalan... takde perasaan nak kondem awak pon... ia berlaku atas kesilapan dan tingkah laku awak yang dah lama mereka perhatikan. tidak melibatkan saya pon....moga awak sedar.... saya hanya menjalankan tugas sahaja...xde niat lain pon....

tepek gambar sabah

 dalam bas nak bertolak ke LCCT
 akhirnya sampai di tempat marsha AF tu...
gambar bersama partner masa nak check in




 dikaki gunung kinabalu...
 entrance kampung nelayan. hajat nak amik gambar beramai2 tetapi hampeh
 dinner at kampung nelayan
gambar bersama culture dance

mesyuarat koperasi UiTM

sepatutnya pagi ini ada mesyuarat Koperasi
aku dan penyelia aku da sampai pun sebenarnya
tapi disebabkan nama aku tidak layak masuk
so kami pun pulang ke opis..

aku da info kat penyelia yg nama aku sure xmasuk lagi
sebab aku baru daftar 2bulan
tapi dia berkeras dah boleh
demi tak mo dia kecil hati
maka aku temankan jugak la dia

bila confirm je nama xlayak
dia dgn malunya ajak n blanja aku breakfast
(wlaupun dia kedekut orangnya) hehheeh
maka pagi ini kira satu sejarah laaa

aku nak citer pasal koperasi ni
xbrapa tau function nya
sebab aku dapat pelbagai feedback
ada yg cakap rugi masuk/ kena tipu la
ada yg cakap sebaliknya sebab duit yang
dipotong bulanan itu akan jadi saving...

kalo org tanya naper aku nak masuk
aku cuma nak masuk sbb aku takut kedian hari
yang mana aku perlukan duit terdesak...
bolehla pijam kat koperasi......
so i'm not so sure about the negatif and positive..
just wait n see...

tiada kerja

maka hari ini aku umumkan
secara langsung aku telah bekerja tanpa melakukan sebarang kerja
aku hanya duduk didepan pc dan melayari internet
antara nya aku layan drama korea yag da puluhan kali aku repeat
oleh itu maafkan aku kalo aku malas  selepas ini sebab aku
memang xde keje bukan xmo buat keje

sekian untuk laporan hari ini...
p/s : sebenarnya da seminggu perkara ini berlarutan...

Penjaga ku buat hal

Baru dua hari penjaga da buat hal
ayorr...

semalam aku gi umah penjaga macam biasa
bila sapai umah dia aku tgk semua berkunci
baik pintu pagar n pintu umah dia
n selalu ada kereta tetapi tiada pula
maka aku pun telepon dia
katanya dia suh bagi sms
yg dia balik kg sebab mak dia sakit

apa la boleh aku buat??
nak cuti tak boleh sebab minggu ni
ada pendaftaran n aku lak yg kena bg taklimat
so aku kena cari solution lain
nasib baik aku da prepare PLAN B

aku tipon sedara kak fara (kak iparku)
minta tolong dia carikan pengasuh tuk anak2
nasib menyebelahi aku yg mana dia pun da siap2 cari tuk aku
maka pagi tu dia bawala aku jumpa pengasuh baru
memula mereka cam xmo sbb anak aku kecil
tetapi sedara kak fara tu pandai discuss
maka sah la derang jaga anak aku

alhamdullilah ALLAH menyebelahi aku
setakat ni walau rumit camner
aku masih diberi peluang utk selesaikan
aku bersyukur sangat
walaupun aku masih tertekan n idup kelam kabut
tapi aku masih lalui dgn ok...

sudah jadi org shah alam

dari hari sabtu aku mula angkat barang sesikit
hari ahad hied, abg mie n the gang dtg termasuk la cma
hmm.. lupa lak dg adik ipar aku yg bawa HILUK
utk tolong angkat petis ais n mesin basuh
abg aku n unser bawa kekotak yg aku da pack

hari isnin - semalam
laki aku seorang je angkat baki brg
sian dia sbb kawan dia telepon tak angkat
dia la yg angkat semua - aku plak layan jiwa yg dok kacau tue
sementara dia mengangkat aku packing slow2 mana yg blum pack
sambil aku sebak, sebak n menitiskan air mata
sapai driver tu tanya naper pindah
kena halau ker???
aku ckp ni umah sndiri tp kena paksa masuk hostel
oooooo.... dia ckp.. biasa la kalo keje dgn org...

bila nak jalan g shah alam lagi la lebat air mata ku ini
sedih sesgt yg tak leh kawal...
aku pilu tahap giler
feeling yg aku rasa cam aku masuk skoleh teknik dulu
nangis tetiba jer
aku rasa aku sedih bagai ni sbb nak berpisah dgn adik kesayangan aku
adik aku duk dgn aku dari aku xde anak sapai da ada anak 2 nie
malah aku rapat sgt dgn dia
sedih nak tingal dia....

semalam aku mula tido di rumah baru - laki aku ckp
semua tido satu bilik - laki aku duk bawa pakai toto jer
heheheh.. sian dia sbb katil tak muat nak berempat
semua tido tak lena kecuali suami siap berdengkur
mayb penat kot angkat brg

apa lagi aku nak citer yerk
sbb brapakali aku berhenti tulis ni sbb \
ada je org masuk bilik menggangu aku
hilang mood n idea laaa

Timbalan pengarah HEP panggil saya

pepagi seblum kul 8pagi
aku terima panggilan dr EO HEP
suh aku jumpa berkaitan PPP
maka aku menunggang motor ku ke sek 17

Big Bos aku brief pasal n tugas PPP
dia ada tanya pasal rumah la ni umah saper
aku ckp umah sndiri la
dia cakap sewakan je la sbb syg kalo umah tinggalkan
byk anai2 nanti....
dia pun ckp dia pun xmo duk dlam (PPP)
tapi dia terpaksa gak sbb org atas suh dia masuk gak

makna dia tau perasaan aku la
yg mana tidak rela sepenuh hati ini..
dah la tu aku kena bayar RM150 as deposit lak
esh esh... da la aku tgh sengkek

bab jaga anak pun problem la
td tanya satu taska
mahai gak
da tu umah dia cam xsesuai je
teruk tui....tak rela aku
kena cari org lain la...

PPP - pegawai pembangunan pelajar

semlm ada meeting semua unit.
semlm gak aku tau yg aku da dpt jd PPP
mula bertugas 15/4/2010
so aku kena pindah lorrr

malas+risau+cuak
memacam aku rasa sbb lps nie
hidup aku akan berubah
rutin harian aku pun akan berubah
bila da jd PPP nie
memacam komitmen dtg

aku blum masuk pun da memacam responsibiliti kena buat
kalo da masuk lagi la haru... ayorrrr

satu hal lagi yg buat cuak ni
saper nk jaga anak aku
camner la anak2 aku nanti
ada ker org leh jaga anak aku dlm masa terdekat nie???
serasi ker derang dgn anak aku??
tak meraung ke derang???
boleh ker??
macam2 persoalan timbul laaa

tak tahu la...
nk mengemas rumah satu hal
lelagi kalo pindah tanpa kerelaan ni
mmg x EXCITED ooooo
malas n berbagai alasan...

lps ni aku jd org shah alam...
lps ni aku xblh buat sesuka hati daaa
aku kena ikut rule n regulations
selama aku bljar kat itm xpernah ikut rules
bila keje aku kena ikut la plak...
susah hati ku

gundah gelana hati ku ini....

kursus "joomlah" lagi

kali kedua g kursu joomlah
tapi kali ni bukan belajar joomla
cuma terima taklimat kemaskini laman web joomla
agak boring kursus kali ni sebab semuanya penerangan
so aku yg blur nie cuma dengar tak dengar jer
taklimat berkaitan standard web yg mereka nak

so hari seharian duk kat lab jer
boring jer.. ingat hari ni leh update web kolej
so kita tunggu sapai petang nie...

esok aku ada temuduga untuk rumah PPP - pegawaai pembangunan pelajar
lebih kurang cam warden la jaga student
bos aku ckp conpom dapat sebab yg suh mohon pun dia
aku tak beria nak sgt sbb byk yg aku pk kan
kalo dapat pun ok gak
satu pengalaman baru gak jadi warden nie
tanggungjawab tu yg buat aku pening sikit..
heheeh ee biasa la aku kan minah pening...

ketidakprofesionalism terjelas

hari ini aku mulakan dgn niat yg baik
aku bangun awal n makan awal hehehe
tetapi bila aku masuk morning briefing...
semua yang aku plan... hancur

aku rasa tidak puas hati
walaupun bukan berkaitan dgn aku tapi
aku rasa perkara ini boleh diubah
boleh diperbaiki

bos aku telah menunjukkan sikap ketidakadilan
dimana dia sgt2 menunjukkan sifat anti terhadap seorg staf
dan waktu yg sama membela sesorg yg bukan haknya
aku kecewa sgt dgn cara dia
dia tidak patut menunjukkan sifat berat sebelah itu

bagi aku jika nak tegur top mgt
perlu ada meeting antara top mgt
bukan tegur depan staf
dan tidak perlu tunjuk ketidaksukaan..

aku n bersuara sgt tp aku
budak baru
aku kena pk pjg sbb aku tak kebal
aku takut effect pada aku
aku malas nak citer aaa
benci la keje cam nie
da la tak profesional dan tak pandai
gaji la ciput
apa daaa...

anoi bersyukur dgn apa yg ko ada k
ko buat keje dgn ikhlas..