perlukah aku beli freezer????

soalan ini udah muncul dalam kepala bila dalam pantang lagi...Tapi belum perlu sgt...aku rasakan soalan ni kes nk kumpul gadget penyusuan aku je... heheheheh
Tapi bila da nak masuk bulan yang -7 nie aku merasakan sangat perlu memiliki freezer....

sebabnya...cuba tgk yer.....



tgk....xde ruang dah...nak letak ebm yang bulan julai nie
full dah......

tgk,,,semua space aku isi...
yg bekas icecream tue..adalah bekas ikan...
sian ikan aku .....

bukti.....xde ruang tuk next ebm and barang basah tau
ni nak bulan pose nie...camner lah aku nk masak nie....

ini hasil bulan Mac setelah dikorek-korek
makna hasil susu yg dah expired...

setelah disusun(((:
mood sedih nie....uwaaaa

disebabkan sedih dan pilu sgt
aku amik beberapa keping gambar tuk kenangan ku.....
huhuhuhuhu........


layan yer...
setiap plastik ni ada lah dlm 6-7 oz
semaksima aku isi...nk jimat space n plastik

 uwaaa.....
pilu nyer......penat tau nk kumpul nie semua....
tapi syg aku kena buang
kalo sape tak tahu....
ebm yg simpan dlm fridge 2 pintu leh simpan selama 3 bulan jer...
alangkah indahnya kalo ada freezer led simpan 6 bulan
maknanya.......ebm ini masih leh diselamatkan.....
hua huahuwaaaaaaaaaaaaaang...................

ini lah gambar setelah dibuang ebm tadi....
xde byk ruang pon lagi
camner nie????

ADAKAH PERLU SAYA MEMILIKI FREEZER??????

sana sini jun 2012

Seperti yang diwar-warkan sepanjang tahun, kehidupan aku akan jadi tak tentu hala bila bulan mei menjengah dan menjadi gila bila bulan jun pula muncul...keadaan ini akan terus jadi begini sepanjang aku hidup (insyaallah) di bumi ALLAH yang bernama INTEC. Walau sibuk dan huru hara tetap ada cerita yang boleh dikongsi bersama....antaranya....


makan-makan kat blue wave...
kalo tanya aku yg memang keje hotel dah lama nie
makanan dan bayaran macam tak berbaloi jer...
pilihan makanan tak menarik sgt tp masih ok
rata-rata kami makan ala-ala jer...
kepuasan xde la sgt cuma memasing kekenyangan...
aku ...muntah 2 kali sebab kenyang sgt atau byk minum
tak berbaloi sungguh.....


dlm pada busy yang teramat...
kami unit HEP, masih lagi sempat buat lawatan bench marking
adoi....pening gak kepala, mana tak nya.... kena prepare apa nak tanya
lawatan nie sempena INTEC nk jadi swasta so kena la buat lawatan
sambil collect data utk preparation kami nk swasta....

ni org2 kuat UNITEN...sgt baik dan excellent

yg baju biru tue director of HEP Uniten...sgt ok...
bos aku yg pakai kot tue...
gambar tak cantik...harapkan kamera je mahai..
.esh esh esh ...

sepanjang bulan busy aku nie.... adalah wajib keje lebih masa pada sabtu dan ahad
so selalunya hari sabtu lah paling aku tak suka sebab
kena cari org yg WILING nk jaga anak
tau je la bulan2 ni plak ramai org kawen kan...compon la
org yg selalu jaga anak aku g kenduri...
yang selalu jadi MANGSA jaga anak aku
adalah sepupu aku - kak liza, adik ipar-katy
tapi kali ni punya pengalaman sampai kawan laki aku punya bini pon terjebak
jaga anak2 aku....tgk berapa TERDESAKnyaaaaaaaaa
tapi humaira aku mmg tak brani kasi org yg TAK biasa jaga
sebab aku tak nak susahkan sgt derang..
humaira kan minum susu ibu, agak payah bg yg tak biasa
handle ebm nie..
makanya...aku kena bawa si buah hati gi keje.......

kes penat sgt...tertido dlm kete
on d way nak balik umah...
masa ni aku kena duty kat seksyen 6

tak bergerak langsung...start masuk kete
sampai kat umah pon cam tue juga...

penat sgt keje...
hingga ketensenan berlaku dlm jiwa
disebabkan aku seorang ibu yang menyusukan anak
aku tak boleh layan tensen sgt 
nanti production down...
alternatif....kita makan red velvet 
heheheh...antara benda yg leh reduce tension...
sekian laporan .....

sedey

sedeynyer saya....
harap2 sedey ini tidak efekkan keadaan sekeliling
dan segala rutin kehidupan.....

humaira diusia 6bulan++

macam-macam yang berlaku bila usia humaira capai 6bulan nie
ibu da mula bagi makan..mulakan dengan buah-buah
anak ibu dah pandai cari org yang panggil namanya
da boleh masuk walker (dr zaman akak ika punya)...senang sikit ibu nk makan


bila da cecah umur 6bulan nie...
demam panas selam2 hari
bebaru ni alergik hingga doktor bg nebulizer.. seksa sungguh adegan ini
batuk n sore pon da serak...
perkara-perkara ini berlaku berlarutan..
maknanya demam 3hari, alergik 1 1/2 hari dan batuk baru je mula...


ibu pula tengah busy sesangat dgn keje
nak ambil cuti pon susah hati...

ibu belum cucuk hepatetis B
bila nk bawa humaira nie..???
kita sambung lain kali yer...

arrange stok ebm







sebelum susun...beerteraaburrr... x ikut bulan...


kena guna tudung saji, besen etc utk asingkan ebm ikut bulan baru leh susun balik...

bulan 6 dan 5 letak blakang...kat depan susu bulan 4 & 3.... FIFO

selepas disusun....kena abeskan...kalo x kena buang yg depan nie....huhuhuhuh

alkisah....
perlu ke aku beli deep freezer????
selalunya amik yg frozen 1pack dan akan masuk balik 2 pack - fresh milk ....
cam xde ruang daaaaa.....

usha area sek.18 ada deep freezer 128L dlm RM550...
belum usha kat area puchong n padang jawa..mana tau dpt lg murah....


moga perjalanan bf kali ini permudahkan....ameen

bengai...

dah lama aku nak luahkan tapi tak terluah
cuba untuk kawal tapi tak terkawal..
akhirnya hari ni aku angin tahap kuasa kuda
mana taknya...serabut aku

selama ni aku bersabar je dgn setiap pengurusan dia
tapi makin hari makin sakit plak hati aku
memang jelas lah apa yang orang cakap itu benar belaka
patutlah orang bawahan awak semua sakit hati kat awak

selama ni aku diam sebab aku rasa aku orang baru
yang tak boleh nak citer n cakap apa
sebab aku tak masak dengan apa yang sedang berlaku
tapi tahun demi tahun.....
aku rasa sangat kecewa ooooooo
dengan apa yang kau buat dengan orang sekeliling

aku tak faham
tiap kali apa yang berlaku pasti ko cakap org yang buat ko
tapi ko sedar tak naper orang buat cam tue???
mesti ada puncanya...
cubalah cari punca dan sedar diri sikit
orang buat cam gitu sebab ko punya angkara
cakap n buat tak serupa bikin
lain ko cakap lain yg ko buat
org ada hati lah......

ntah la...
aku nk lepaskan geram jer
selagi aku tak lepas geram aku tak leh keje dgn tenang
da la byk keje ko bg aku uruskan...
keje ko tak mo back up...tau nk settle
ahhh...sakitnya jiwa dapat bos cam kamu ini

sekian....

sukaneka pasti al-amin sek 18

sukaneka pasti al-amin seksyen 18 telah berlangsung pada  mei 2012 bersamaan cuti wesak yang lalu. Ceh ayat pembukaan kata macam ayat suratkhabar

tgh dlm perbarisan


tgh tunggu giliran nk lari

acara aiskrim gergasi
hadiah yg diperolehi...tgh tunggu nk agih nie...