bukan holiday tp santai2 je
ayah mood baik
amik angin kat shah alam
jadilah.....
anak2 happy jer
sebab dapat keluar jejalan walaupun xsampai 1jam..
apa- apa je la...
mari berbasikal ....
dapat duit br1m, ayah tunaikan janji beli basikal
kakak masih kekok bawa basikal besar dia..
muka bangun pagi...
celebrate besday cik shima....
auntie khaty, keisha n humaira
majlis bertunang pak cik awie kat kulim
sesi membuka hantaran
berkursus di dungun
makan time masa kursus
kenduri aqiqah keisha
sekian....
hati oh hati
seminggu dua ini banyak btui dugaan dalam pekerjaan
hampir give up untuk beri yang terbaik...
tak tahu punca
atau mungkin aku kurang sedar
dalam tindakan aku telah melukakan hati orang
tapi sesungguhnya tiada niat sekelumit pon...
paling menyedihkan..
bila dikata aku ini membelakangkan
aku cuba menonjol dan ambil kesempatan
dia rasa dianiayai dan dizalimi....
YA ALLAH....
sungguh sedih bila kita dikata begitu..
sedangkan aku tak terfikir langsung ke arah itu..
aku buat hanya untuk keje
aku buat demi nama baik pengurusan
cuba nak cover n bantu
tapi aku yg salah...
salah sebab menyibuk sangat nk cover
salah sebab nak tolong kan
salah sebab nak improve - giving better
salah sebab senang nk berurusan dgn aku
maknanya aku kena la
strict dgn protokol
strict dgn kerenah birokrasi...
arrghhh...
bosan nya....
lepas ni jgn salahkan aku kalo lembap nk mamposss
tak pandai nk handle masalah yer...
senang citer
semua lambak kat ko yer...
i follow jer...
hampir give up untuk beri yang terbaik...
tak tahu punca
atau mungkin aku kurang sedar
dalam tindakan aku telah melukakan hati orang
tapi sesungguhnya tiada niat sekelumit pon...
paling menyedihkan..
bila dikata aku ini membelakangkan
aku cuba menonjol dan ambil kesempatan
dia rasa dianiayai dan dizalimi....
YA ALLAH....
sungguh sedih bila kita dikata begitu..
sedangkan aku tak terfikir langsung ke arah itu..
aku buat hanya untuk keje
aku buat demi nama baik pengurusan
cuba nak cover n bantu
tapi aku yg salah...
salah sebab menyibuk sangat nk cover
salah sebab nak tolong kan
salah sebab nak improve - giving better
salah sebab senang nk berurusan dgn aku
maknanya aku kena la
strict dgn protokol
strict dgn kerenah birokrasi...
arrghhh...
bosan nya....
lepas ni jgn salahkan aku kalo lembap nk mamposss
tak pandai nk handle masalah yer...
senang citer
semua lambak kat ko yer...
i follow jer...
kisah 25hb dan SRAI
bila tiba 25hb...
saya sangat suka sebab da gaji
tapi saya sgt benci bila nk kuar duit - bank offline
alkisah...
beria aku kuar awal nak kuarkan duit
dengan parking xde, berpusing aku mencari parking
dapat parking...ternapak ATM penuh berbaris
kaunter plak...off line... menci okey..
berfikir positif
buat yg mana boleh...
aku menuju seksyen 19 nk hantar borang ujian kelayakan
bila sapai ramai juga yer mak ayah budak lain da beratur
bila beratur ...mula rasa cuak
bila org depan kuarkan note RM10...
mana taknya aku kan jenis org yg TAK bawa duit
gamble je wallet kosong....walau gi mana
(budget ATM ada dimana-mana)
sampai turn aku...
aku : kak kena bayar ker?
kaunter : ye..RM10
aku: camner yer, kak! saya xtau .. ni xde duit
Kaunter : hmm.. hantar esok la
aku : kak, esok saya xde... boleh tak pijam duit akak
saya janji nanti saya bayar... boleh la kak ..akak bg no akaun
maybank ptg ni gak saya transfer (dgn muka yg tak tau malu)
boleh la kak..saya janji... saya bayar kak...
** ya ALLAH malunya aku, hantar borang je dah buat drama, org blakang mcam bisik2 jer..arghh aku peduli apa janji urusan aku selesai kan. kan. kan... tapi seyes...sgt malu ... pengorbanan seorang ibu kan untuk anaknya.... padahal salah mak itu sendiri yg suka sgt tak bawa duit...
akhirnya...akak tue bg pijam duit dia... no akaun xkasi sebab lupa dan hanya no hp yang ada
pengajaran dan peringatan lain kali, buat duit selit or sediakan la duit kalo dah tahu nak ke kaunter apa pon. kepada kak hanim tue...saya amat berterima kasih...masa kat kaunter tue...rasa besarnya nilai RM10 yg tak terucap dan akak la penyelamat saya. Moga ALLAH emmbalas budi akak.
apa pon...syukur alhamdullilah borang selamat hantar, no meja pn dah dapat... tunggu tarikh ujian 15 jun nie... mohon sesape yg baca entri ini...doakan zulaika syuhada bt azman lulus ...amin.
Subscribe to:
Posts (Atom)
