Perginya yg tersayang

Tak mampu nak becerita
Biar la gambar memberi gambaran
Hanya tuhan yg tahu...
Hati insan yg telah ditinggalkan..
Moga kamu menjadi anak syurga
Duhai anakku
Megat Arif Husein Megat Irwan

Kursus di kg Gajah, Perak

19 oktober 2014 hingga 21 oktober 2014
Kena g kursus kat kg gajah
Ni kali kedua g sini
Dulu g sebab induksi

Kali ni g
Banyak yg beza
Dulu duduk vila wawasan
Tapi kini villa perdana

Ada beza biliknya

Villa Perdana
Kecik sikit biliknya
Xde connecting door
Ada lift
Ada iron
Ada Toiletaries
Ada towel
Ada aircond
Ada water heater

So jika je kursus kat sini
Tak perlu la jinjit barang banyak sgt

Cuma bawa la
3in 1 sachet sbb kettle ada

Sekian utk perkongsian kat sini..
Ngantuk

Zulaika 7 tahun - 2014



 terlambat nak post
dah basi but still
kena post gak sbb kemudian hari berguna jua

tahun ni besday kakak ala -ala jer
beli kek n tiup lilin jer
akak ok asalkan kami tak lupa
alhamdullillah..
 

Besday 2014

Alhamdullillah
rezeki yang Allah limpahkan besday tahun ni
syiok sangat bila
dapat hadiah .....
dan setiap hadiah memang aku nak sangat plak.

Kebetulan tahun ni...
encik azman merangkap suami aku
dok mengayat aku yang dia nak sangat cincin
memang hajat nak beli cuma tak jumpa yang berkenan

Kebetulan one day before besday aku dan after three day besday laki aku
kami terserempak cincin yang kami berkenan..
sebenarnya nak beli cincin tuk belated besday suami 
tetapi kan
jika benar udah Allah takdirkan rezeki aku 
maka aku pun dapat la cincin juga..
itu lah kisahnya...
naper aku dapat present cincin tahun nie

walaupun nilai (RM) cincin ini tak boleh digadai..hehehe
namun besar ertinya bagi kami

aku suka , suka , suka sangat
tahun ni tiada kek untuk aku
sebab da diganti dengan present
tak kisah la..
janji kami happy!!!



lagi satu present pon ada kisahnya...
bermula dari promosi kat FB galeri ilmu
aku da lama usha set buku ni
dah brapa kali klik bagai nak beli
tapi duk sangkut je time payment

kebetulan promosi habis one day before besday aku
petang tue...mmg rasa dah xde rezeki sbb aku balik banting
mesti payah nk buat payment bagai
tetapi sekali lagi...
andai memang itu rezeki aku kan..

tanpa ada rasa malu walau secubit pun
aku post kat FB yang aku nak set buku tue as a present
dalam hati...tak harap pon sebab yer lakan muka tak tau malu

tapi alangkah bestnya...
bila aku terbelek hp..
ada whatsup masuk dan miss call
dari jauh ada org nak alamat...
dengan senyum lebar..oooooo
aku membalas...
hahahahha...
anyway thanks to my beloved along suria
sayang awak dalam dalam dalam laaaaa
 

resit dari along....
muah muah muah
 


  biasala kan...
anak-anak pun nak bg present tapi tak da duit
ni la yg depa buat malam tadi..
sumaiyah punya dia letak mana lupa nk snap gambo
yg bawah ni dr zulaika syuhada

Humaira jatuh berdarah


ni post da basi

gegara hp aku selalu kalo taip pepanjang mesti ada problem
untuk tak buat aku kecewa
aku selalu post gambar
bila senang baru update story

kejadian berlaku pada 18 Ogos 2014 
naper aku letak gambar nie
sebabnya ini kejadian pertama buat kami cuak
selalu je anak-anak aku jatuh katil, perabot n etc
tapi tak de la sapai berdarah

tapi kali nie..
sungguh mendebarkan
sebab bila masa aku angkat humaira dr jatuh xde plak darah
bila da 2minit gitu
ayah dia sedar.. dan bila da sedar
darah banyak sangat sampai kami semua terkejut

alhamdullilah
gi klinik doktor cakap luka
tak perlu jahit

walau berdarah banyak
humaira bila napak darah terus senyap
doktor gunting rambut dan cuci luka pon
tetap senyap dan cool

kejadian
sungguh menginsafkan diri
kami semua insaf termasuk anak anak
sebut jatuh berdarah mereka akan beringat
harap xde kesan sampingan hendaknya

 
tak tahu sapai sekarang kat mana terhantuk
tapi almari ni la yang buat kepala berdarah
 

saja amik gambar kesan darah yang ada
untuk tauladan masa hadapan
tapi memang banyak darah yang kuar
 

beach time










sangat singkat
tapi memberi kesan pada anak anak
moga keceriaan sentiasa milik mereka..

raya ke-4
ogos 2014
pantai kelanang, banting

alam ria pasti shah alam







10 Ogos 2014
sumaiyah masuk pertandingan nasyid wakil pasti al-amin
berlandung di SRAI 19

meriah 
tapi tak duduk lama sebab maira buat hal jer
lagi pun memasing kelaparan

habis turn sumaiyah terus balik
tak tahu menang atau tidak..
rasa macam susah sikit lah
sebab pesaing ada yg lebih mantop..

apa pun
ibu dan ayah bangga denga sumaiyah
semoga terus berusaha..