Aidil adha...

selamat hari raya
aku raya kat banting..
cam biasa raya xde yg menarik
mlm blk punchong sbb
laki aku keje

tetapi sblm tue dia sibuk nak
balik kg dia...
aku bukan takmo balik
tapi ekonomi aku tgh teruk
semua gara2 beli pam mahal
hehehe

so aku gaduh gak la
tapi gaduh biasa jer
hmmm
atlast tak balik lps
berbincang bebaik

cuti kali ni
aku cam tak stress
sbb my B still ada problem
n production pun kureng
n situation became worsed
when my dotter mengalami sp...
lupa lak spelling dia
tp dlm bahasa melayu
beralih bulan...
masa ni dia kuat minum susu
n byk ragam
da la tue
mulut aku sakit lak
makan pun bubuh nasi
sian kan

tapi aku sian ka anak aku si ika tu
dia asyik kena tempat lps geram
sbb dia pun buat hal jer
last2 terlepas geram kat dia

tensen gak nie
sbb next week nak g kenyir
lagi2 ari je nie
cam kelam kabut je
ntah la
just wait n see

my B ada problem la...

pesanan dari org senior kalo nak hilangkan bengkak susu guna la caranya letak air panas dlm botol n golek2 kat area bengkak... baru bekesan kalo guna kain dgn air suam tak kesan sgt..
nie hasil selepas aku ilangkan bengkak dgn botol panas. berkesan padahal setgh jam yg lalu aku baru jer pam dpt la 2oz jer.... da ilang bengkak ..tgk la susu ku yang tak balance

nak tau apasal susu aku tak balance
sebabnya ....
masa aku menetek kan anak
aku suka bagi belah kiri
belah kanan xselesa tu pasal dibiarkan
so kekawan... ni bedasarkan pengalaman aku
dan juga kata pakar...
kita tak boleh menyusus sebelah jer
nanti hasilnya macam ni la
dan harunya...
bak kata pakar...
mmg xakan balance bila kita da macam ni

so selamanya la
stok susu aku tak balance
pepandai la korang yer
jgn jd macam aku
rugi oooo
sgt rugi .....

sebenarnya B aku ada prob lain
tapi malu nak tulis la
next tiem bila aku da tau
ubatnya aku tulis sekali yer...

my new pump - medela freestyle

ni rak dimana aku letak beg madela aku tue..hitam warnanya.. gambar tak clear sbb masa ni bilik gelap...
ni size pam dia sebesar tapak tangan aku jer ... tu yg buat mahai noh...
ketebalan nya pun cute mute gitu... amik space yg kecik je kan...
ni kira satu set kalu proses mengepam. napak tak tiup tue... itu pemyambung antara pam dgn corong pam n botol (sesaper yg xtau). sebenarnya ada accesories lain antaranya handfree set..
tapi aku tak master lagi laaa.. la ni aku tgh biasakan pam sbb nak master n dlm proses memahami antara satu sama lain woooo

kepada member aku yg baca blog nie
disini aku da snap gambar pam baru ku yg regenya
mak oooii mahai tauuuu
tapi disebabkan aku rasa keperluan
aku pun beli la.. lebih mahal dr hp aku
nak dekat sama dgn harga laptop aku juga

nak promote katner aku beli yer
aku beli melalui internet
aku lupa n nanti aku kasi nama dia
la ni malas nak cari la
tapi org yg selalu g susuibu.com
sure kenai dia
org panggil dia ajasu

so ok tak korang rasa aku beli nie
sbb aku bkn sesaje nk beli
tapi perlu beli..
okay la kita continue lain yer...

pAM bARU da SaMpAI.. HEHE

nie closed up dlm beg.. belum buka lagi ... amik gambar dulu nanti baru tgk apa ada dlm ....
ni bila da buka kotak.. macam ni la rupa bila aku buka kotak....
bila da buka pembalut kotak... ini yang aku napak.... jeng.. masa ni perasaan tgh best giler

ni parcel yang aku tungu-tungu selama 10 hari lebih....


Akhirnya ...
20hb nov 2009
parcel yang aku dok tunggu dari pagi tiba jua
semua staff tau aku dok tunggu barang
mana taknya..
dari aku masuk opis
aku dok buat annoucement yg aku ada parcel
n tiap jam aku akan tanya kaunter

bila nak masuk rehat aku cam frust sbb
selalu parcel pg da sapai
rasa cam tak sapai jer
TETAPI around kul 3.00pm
heheheh
staff aku cakap parcel yg aku tunggu
da SAMPAI

huhuhu
aku dgn excited pun terus g kaunter
dan siap ckp i suka u la
kat org yg anta pacel tu

so apa lagi aku snap gambar immediately... tau
so nanti aku upload gambar lain yer
camner hasil susuan aku...

guideline

STORAGE GUIDELINES FOR HUMAN MILK

These guidelines are for mothers who are expressing milk for a full-term healthy baby. Use clean containers, and wash your hands with soap and water before expressing. or pumping. When providing milk for a baby who is seriously ill and/or hospitalized, check with healthcare providers for instructions.

Where stored Storage temperature
(degrees Fahrenheit)
Storage temperature
(degrees Centigrade)
How long
At room temperature 60 degrees F 15 degrees C 24 hours
At room temperature 66-72 degrees F 19-22 degrees C 10 hours
At room temperature 79 degrees F 25 degrees C 4-6 hours
In a refrigerator 32-39 degrees F 0-4 degrees C 8 days
In a freezer compartment inside a refrigerator 2 weeks
In a self-contained freezer unit of a refrigerator 3-4 months
In a separate deep freeze with a constant temperature 0 degrees F -19 degrees C 6 months or longer
SAVE? OR DUMP?
Type of Milk Save or Dump? Why
Milk remaining in the bottle that has been offered to baby Use for next feeding, otherwise discard. Bacteria from the baby's mouth may have entered the milk during the feeding. This may lead to bacterial contamination if it sets too long (though as yet there is no research available).
Milk that has been thawed Save in the refrigerator for 24 hours after thawing, then discard. Do not refreeze. Milk that has been frozen has lost some of the immune properties that inhibit bacterial growth in fresh refrigerated milk.
Milk that has been kept in the refrigerator for eight days Transfer to storage in the freezer, or discard. Bacterial growth is not a problem, but milk sometimes picks up odors or flavors from the refrigerator or the container.

ye haaaaaaa

hari ni aku dapat news best
mayb esok aku dapat pam mahal aku
ehh aku blum inform kat kat sini
yang aku da buat keje giler
aku beli PAM SUSU yg berharga 2K

Mahalkan...
laki n adik aku bising jer
derang kata mahal tui mesin
bukan xde langsung yg ada pun mahal da

alahh
derang bukan paham situasi aku
Spectra mmg xde masalah ok je
masalh timbul bila
aku gi kursus
bygkan kat tempat org
da la naik motor
kalo naik kete leh la pam kat kete

kalo dgn spectra kena cari soket
ingat lagi masa kursus kat lab ari tu
malu n tensen jer
sbb aku pam kat tepi hand dryer kat toilet
sbb kat toilet paling dekat dlm bilik kursus
surau jauh kat level bawah

dan dlm toilt tu kat depan pintu n dekat sinki
je ada soket..
nak tak nak aku mengepam kat situ
tiap kali org masuk
malunya
semua memandang tau...
lps tu mula memasing bg komen..
tensen jer
da la tak selesa...

hmmm
dgn memiliki madela freestyle
aku tak pyh cari soket
sbb dia ada bateri cam hp
yang leh tahan sapai 3hari
lps tu pam dia kecik jer
ltk dlm beg tgn pun leh tau
xde la aku bawa beg gabak tu
kan senang...... dimana saje aku leh pam

so salah ke aku beli pam tu
sebab aku rasa byk membantu aku
dlm menjalankn tugas sebagai ibu
aku teramat komited tau nak
SUSUKAN anak aku sapai 2tahun

xper la apa org nak cakap
as long aku tak susahkan derang daa
biar la aku susah sikit
asalkan aku buat yg terbaik...

harap2 lps dapat pam mahal ni
semangat pam utk waktu malam lebih kuat
hendaknya.........
amin


n

kunci umah ku ilang...

aisehhhh
susah arrr xde kunci
semlm brapa lama aku duk luar rumah
tunggu my hubby daaaa
tunggu punya tunggu da

Hari ni pun stil da jupe kunci lagi
mana la aku letak...
ni semua gara2 cuti lama sgt
semua tunggang langgang...
baik life n keje
semua jadi kelam kabut
orang kalo cuti life lagi organize

aku sebaliknya lak...
ntah laaaa
tidur aku rasa ok kot
walaupun asyik terjaga jer...

hmmm...
kat opis byk keje
byk sangat assignment sapai
da tak tau mau bikin mana satu daaa
susah tui laa
yg bos aku lak
semua kalo leh kasi aku
mentang2 la aku org baru..

esh esh
aku tgh dok cuak pasal susu nie
bila production nk up
masa berjalan jer
ayorrr
ari ni xleh minum holick gegara
susu sudah abis n lupa nk bawa
abis laaaaaaaaa