Description:
Lee Soo Ha, 38th granddaughter of the Jae Ahn Lee clan and owner of the clan manor Hwa Ahn Dang, is trying to save the place from going bankrupt. Hwang Dong Gyu, oldest grandson of the president of TOP Group, is trying to buy Hwa Ahn Dang because his grandfather, who was once a servant at the manor, cannot rest in peace unless he spends his last days in Hwa Ahn Dang's master suite. Hwang Chan Min, Dong Gyu's playboy cousin, is his rival in business and love. Enter Seo Hwa Ran, a model who has a secret history with and a secret plan for Hwa Ahn Dang (and Chan Min), and Lee Joon Yong, Soo Ha's brother and Chan Min's friend who can't forget a girl from Hwa Ahn Dang he knew when he was a kid...
This drama is adapted from the novel, "Kimchi Mandu."
aku berjaya habiskan dalam 3hari
penatnya tengok cerita ni
cinta yg dilafaz setelah
abis tgk 14 DVD
dvd yg ke 15 baru dia declare
sekejap je babak romatiknya
kalo bagi aku tak best sgt
banyak babak / cerita yg
berkaitan org sekeliling bukan couple itu
macam kureng jer
ointment cream
hmmm...
pernah aku ckp pasal cream utk cracked nipple
ini adalah cream yg mesti ada dlm beg aku
sbb cream ini berjaya mengurangkn....
jika berlakunya melecet ditempat itu
cream ni xde la mahal pun
dlm RM10 jer
aku prefer beli yg ini sebab
boleh mencuba bukan nk promote
tapi ingin berkongsi maklumat jer
dulu masa nipple aku sakit
aku kena tunggu berjam lamanya diklinik
akhirnya doktor ckp
klinik xde cream utk nipple
doktor yg suh beli kat farmasi
sekian utk perkongsian kita...
pernah aku ckp pasal cream utk cracked nipple
ini adalah cream yg mesti ada dlm beg aku
sbb cream ini berjaya mengurangkn....
jika berlakunya melecet ditempat itu
cream ni xde la mahal pun
dlm RM10 jer
aku prefer beli yg ini sebab
- dia xde racun - seandainya bila nk susu kan baby.. kita cuma lap sajer
- cream pelbagai guna kerana sesuai juga untuk nappy rash
- bebas dari pewarna, pewangi dan bhn awet (
yg ni muskil) - kulit merekah juga sesuai
boleh mencuba bukan nk promote
tapi ingin berkongsi maklumat jer
dulu masa nipple aku sakit
aku kena tunggu berjam lamanya diklinik
akhirnya doktor ckp
klinik xde cream utk nipple
doktor yg suh beli kat farmasi
sekian utk perkongsian kita...
supplement for breast milk booster
sejak akhir2 ini hasil susu amat merusingkan
tambahan dengan kedatangan period itu
stok di fridge pun xde
so bila waktu terdesak ini
aku amat la risau dan tidak la tidur lena
maka aku perlu melakukan sesuatu
dengan tindakan ingin mencuba
aku telah membeli fenugreek
atau dlm bhs melayu myer
halba...
aku da banyak baca n kaji bahawasanya
halba ini mampu membantu
namun aku kurang berminat untuk mencuba
kerana masa itu aku rasa tak perlu
tetapi bila hasil yg amat membimbangkan ini
aku perlu dan wajib ambil langkah yg perlu
dengan tanpa berfikir panjang
aku telah membeli fenugreek dari babysnowdrop
harga aku beli adalah harga sale - RM19/75capsule
aku beli yg paling kecil sbb ini adalah proses mencuba
ikutkan kena makan 6biji sehari
hmm... aku beli da 2hari tapi hari ini
baru nak mencuba dgn ikut jadual
akan aku update perkembangan pill ini ya
oleh itu tunggu.......!!!!!!!!!!!
What Star Did You Come From
Description:
Seung Hee, after losing his girlfriend in a tragic accident, left for 3 years. When he came back, he sought to make a film in a rural area. Someone caught his eye – Bok Shil, who looks exactly like his deceased girlfriend, Hye Soo. Seung Hee followed Bok Shil in order to get some answers, and ended up falling for her. Still the questions remain, is he attracted to Bok Shil because of the memories of his ex-girlfriend, or does he like Bok Shil for who she is? What happens when competitors come into the picture and families opposing their love?
hehehe...
aku lately nie busy semacam
dengan layan kerenah anak-2 dan ayah ku yg sakit
aku masih sempat melayan drama korea..
DVD ini adalah daripada budi baik kak atika
drama ni da ditayangkan di T V
tapi aku mana leh lyn korea
sure laki dan aku bergaduh
sebab laki ku amat anti la sesgt...
so nk lepaskn gian kena lah meminjam
hasil dari usaha gigih ku
menghabiskan 16keping DVD ini
kesimpulan pertama tak mampu
nk kalahkan boys before flowers
cerita yg menarik dan ok
hero yg kacak n awek yg cun
jalan citer yg mendatar jer
cuma nak ending baru ada best sikit
yang biasa jer
Seung Hee, after losing his girlfriend in a tragic accident, left for 3 years. When he came back, he sought to make a film in a rural area. Someone caught his eye – Bok Shil, who looks exactly like his deceased girlfriend, Hye Soo. Seung Hee followed Bok Shil in order to get some answers, and ended up falling for her. Still the questions remain, is he attracted to Bok Shil because of the memories of his ex-girlfriend, or does he like Bok Shil for who she is? What happens when competitors come into the picture and families opposing their love?
hehehe...
aku lately nie busy semacam
dengan layan kerenah anak-2 dan ayah ku yg sakit
aku masih sempat melayan drama korea..
DVD ini adalah daripada budi baik kak atika
drama ni da ditayangkan di T V
tapi aku mana leh lyn korea
sure laki dan aku bergaduh
sebab laki ku amat anti la sesgt...
so nk lepaskn gian kena lah meminjam
hasil dari usaha gigih ku
menghabiskan 16keping DVD ini
kesimpulan pertama tak mampu
nk kalahkan boys before flowers
cerita yg menarik dan ok
hero yg kacak n awek yg cun
jalan citer yg mendatar jer
cuma nak ending baru ada best sikit
yang biasa jer
buat kawan ku yg bersedih
entry ni dibuat khas buat sahabatku
aku xmo mention nama dia
atas sebab yg tidak elok ..
hehehhehehehe
melisa bukan nama sebenar...
aku minta maaf sgt sebab aku xde disisi
ketika ko bersedih
aku amat sedih bila tau kau
sedang makan hati yg amat
apala yg mampu aku lakukan
sebab aku mmg tak mampu..
aku harap ko dapat ketenangan
setidak gelodak jiwa ko surut
masa ko bersendirian....
aku sebagai kawan harap
ko akan temui kebahgian yg ko cari..
amin...
aku xmo mention nama dia
atas sebab yg tidak elok ..
hehehhehehehe
melisa bukan nama sebenar...
aku minta maaf sgt sebab aku xde disisi
ketika ko bersedih
aku amat sedih bila tau kau
sedang makan hati yg amat
apala yg mampu aku lakukan
sebab aku mmg tak mampu..
aku harap ko dapat ketenangan
setidak gelodak jiwa ko surut
masa ko bersendirian....
aku sebagai kawan harap
ko akan temui kebahgian yg ko cari..
amin...
mesyuarat koperasi UiTM
sepatutnya pagi ini ada mesyuarat Koperasi
aku dan penyelia aku da sampai pun sebenarnya
tapi disebabkan nama aku tidak layak masuk
so kami pun pulang ke opis..
aku da info kat penyelia yg nama aku sure xmasuk lagi
sebab aku baru daftar 2bulan
tapi dia berkeras dah boleh
demi tak mo dia kecil hati
maka aku temankan jugak la dia
bila confirm je nama xlayak
dia dgn malunya ajak n blanja aku breakfast
(wlaupun dia kedekut orangnya) hehheeh
maka pagi ini kira satu sejarah laaa
aku nak citer pasal koperasi ni
xbrapa tau function nya
sebab aku dapat pelbagai feedback
ada yg cakap rugi masuk/ kena tipu la
ada yg cakap sebaliknya sebab duit yang
dipotong bulanan itu akan jadi saving...
kalo org tanya naper aku nak masuk
aku cuma nak masuk sbb aku takut kedian hari
yang mana aku perlukan duit terdesak...
bolehla pijam kat koperasi......
so i'm not so sure about the negatif and positive..
just wait n see...
aku dan penyelia aku da sampai pun sebenarnya
tapi disebabkan nama aku tidak layak masuk
so kami pun pulang ke opis..
aku da info kat penyelia yg nama aku sure xmasuk lagi
sebab aku baru daftar 2bulan
tapi dia berkeras dah boleh
demi tak mo dia kecil hati
maka aku temankan jugak la dia
bila confirm je nama xlayak
dia dgn malunya ajak n blanja aku breakfast
(
maka pagi ini kira satu sejarah laaa
aku nak citer pasal koperasi ni
xbrapa tau function nya
sebab aku dapat pelbagai feedback
ada yg cakap rugi masuk/ kena tipu la
ada yg cakap sebaliknya sebab duit yang
dipotong bulanan itu akan jadi saving...
kalo org tanya naper aku nak masuk
aku cuma nak masuk sbb aku takut kedian hari
yang mana aku perlukan duit terdesak...
bolehla pijam kat koperasi......
so i'm not so sure about the negatif and positive..
just wait n see...
size anak kecik kerana susu badan???
baru 2 ini pengasuh anak aku
memberi cadangan dan pandangannya
dia cakap - kesian kat sumaiyah sebab cam tak kenyang je
dia rasa mungkin sebab susu badan kot....
dia rasa gak sbb ye la kita makan tak tentu apa
maybe effect kat anak, tu yg buat size sumaiyah
tidak sebesar budak lain....
cadangan dan ayat pengasuh ini telah
membuat aku dalam dilema beberapa hari ini
aku akui sumaiyah memamng napak kecik
tapi tak boleh salahkan susu badan gak
kakak dia- zulaika minum susu formula
dari baby lagi
badan dia lagi kecik dan halus
umur nak masuk 3tahun masih boleh
pakai pampers size M dan baju blh share dgn adik.
so bagi aku tidak timbul susu buat anak aku kurus
lagipun dari pemahaman aku melalui bacaan
susu ibu lebih banyak beri kelebihan dari segi
nutrition yg diperlukan oleh badan
boleh rujuk dari article yang aku amik dr susuibu.com
BREAST-FEEDING IN ISLAM
by Dr. Ihsan Dogramaci, TURKEY
Some bottle-fed babies may gain weight faster than their breastfed counterparts. The quantity of breast milk is adjusted to the need of the growing baby, whereas formulae are given in the quantities and strengths the mother wishes, and she may give more than necessary in order to make sure her baby gains weight. This may make some parents happy, but we know now that such babies are more prone to obesity, hypertension and coronary disease in adult life 18.
The psychological factors attached to breastfeeding in contrast to artificial feeding have been well established, and therefore I am not going to expand on them.
so pembesaran baby bukan bergantung kepada size badan
aku cuak pada mulanya bila
pengasuh aku bagi byk idea...
aku hampir terpengaruh pada mulanya...
tapi nasib baik ada tempat rujukan yg terbaik
mana lagi kalo bukan www.susuibu.com
so kepada yang perlu kan nasihat atau tempat rujukan
segalanya ada di sini....
jangan dengar cakap orang yang tak arif
apatah lagi mereka yg BUKAN menyusukan anak
sbb mereka cuma ada mitos dan cetek ilmu
selalunya mereka byk idea dan cadangan yang
meruntuhkan impian kita untuk breastfed nie
malah mereka tanpa fikir panjang telah merosakkan minda kita
heheheh .. maaf yg terasa
aku tekankan kat sini
sebab aku da lalui bayk pengalaman
banyak yg condem dan menghalang
malah membantutkan proses menyusu ini
jgn ikut kata mereka
terokai la dan cari la ilmu sebnayak mungkin
agar tidak MENYESAL seperti aku
hingga kini aku amat menyesal dan rasa bersalah
pada zulaika kerana gagal menyusukan dia...
maafkan ibu sayang...
ibu benar-benar cetek ilmu dan lemah ketika itu
memberi cadangan dan pandangannya
dia cakap - kesian kat sumaiyah sebab cam tak kenyang je
dia rasa mungkin sebab susu badan kot....
dia rasa gak sbb ye la kita makan tak tentu apa
maybe effect kat anak, tu yg buat size sumaiyah
tidak sebesar budak lain....
cadangan dan ayat pengasuh ini telah
membuat aku dalam dilema beberapa hari ini
aku akui sumaiyah memamng napak kecik
tapi tak boleh salahkan susu badan gak
kakak dia- zulaika minum susu formula
dari baby lagi
badan dia lagi kecik dan halus
umur nak masuk 3tahun masih boleh
pakai pampers size M dan baju blh share dgn adik.
so bagi aku tidak timbul susu buat anak aku kurus
lagipun dari pemahaman aku melalui bacaan
susu ibu lebih banyak beri kelebihan dari segi
nutrition yg diperlukan oleh badan
boleh rujuk dari article yang aku amik dr susuibu.com
BREAST-FEEDING IN ISLAM
by Dr. Ihsan Dogramaci, TURKEY
Some bottle-fed babies may gain weight faster than their breastfed counterparts. The quantity of breast milk is adjusted to the need of the growing baby, whereas formulae are given in the quantities and strengths the mother wishes, and she may give more than necessary in order to make sure her baby gains weight. This may make some parents happy, but we know now that such babies are more prone to obesity, hypertension and coronary disease in adult life 18.
The psychological factors attached to breastfeeding in contrast to artificial feeding have been well established, and therefore I am not going to expand on them.
so pembesaran baby bukan bergantung kepada size badan
aku cuak pada mulanya bila
pengasuh aku bagi byk idea...
aku hampir terpengaruh pada mulanya...
tapi nasib baik ada tempat rujukan yg terbaik
mana lagi kalo bukan www.susuibu.com
so kepada yang perlu kan nasihat atau tempat rujukan
segalanya ada di sini....
jangan dengar cakap orang yang tak arif
apatah lagi mereka yg BUKAN menyusukan anak
sbb mereka cuma ada mitos dan cetek ilmu
selalunya mereka byk idea dan cadangan yang
meruntuhkan impian kita untuk breastfed nie
malah mereka tanpa fikir panjang telah merosakkan minda kita
heheheh .. maaf yg terasa
aku tekankan kat sini
sebab aku da lalui bayk pengalaman
banyak yg condem dan menghalang
malah membantutkan proses menyusu ini
jgn ikut kata mereka
terokai la dan cari la ilmu sebnayak mungkin
agar tidak MENYESAL seperti aku
hingga kini aku amat menyesal dan rasa bersalah
pada zulaika kerana gagal menyusukan dia...
maafkan ibu sayang...
ibu benar-benar cetek ilmu dan lemah ketika itu
Subscribe to:
Posts (Atom)

