hari- hari menunggu ketibaan org baru


entah mengapa kali ni nak dapat org baru aku makin takut... macam2 yg aku pk kan. ada yg positif dan ada yg negatif...
tak tau apsal... mungkin byk hal yg da berlaku dlm kehidupan seharian aku n keluarga aku sejak kebelakangan ini...selalu pk apa semua yg berlaku mmepengaruhi pembesaran anak dlm kandungan dan kelahirannya nanti... sesape yg tahu mesti ingat betapa derhaka aku dlm keluarga aku n betapa kerasnya hati aku ini tanpa hiraukan hati org sekeliling aku...
kepada sesape yg tahu apa aku lakukan aku memohon ampun pada kalian... bukan aku tak pk dosa pahala cuma aku da terlalu terluka dgn apa yg berlaku... aku manusia biasa yg kekadang tak blh terima sesuatu dgn mudah... alasan beri peluang....maafkan anoi mak abah...
aku bukan tak cukup cekal untuk hadapi apa yg akan berlaku... cuma aku nak lahirkan kebimbangan aku .... semakin hari semakin kuat kebimbangan ini.... mungkin ini cuma biasa bg org yg nak melahirkan insan baru.... mungkin juga ada petanda lain... biar la aku pk yg positif ajer agar tak mempengaruhi kehidupn seharian aku ...;;;;
aku akan lalui semuanya demi semua kehidupan dan demi anak aku ... aku tak terlalu memikir yg buruk sbb takut untuk hadapinya.... biar la pencipta mencipta segalan-nya dan menentukan segalanya.....
mungkin aku sedar yg aku byk buat salah pada ramai org yg tak mungkin sempat aku mohon keampunan... naper la aku ni teruk sgt kan... ntah kekdg aku tanya besar sgt ke permintaan aku agar aku tidak dilukai sbb sedaya aku untuk tidak menyusahkan org.. tapi org tetap meminta sesuatu yg bagi aku kekdg tak blh ditunaikan..... aku jadi benci bila aku tak mampu tunaikan apa derang minta.. sbb bg aku permintaan mereka adalah bersifat mementing kan diri tanpa hiraukan hati aku walau sedikit pun....
kepada sesiapa yg membaca... aku mohon keampunan yg tak terhingga jika aku ada melukakan atau mebuat hati kalian marah.... aku tak sengaja atau biarlah kesalahan itu aku tanggung sbb hati aku mmg penuh dgn hitam.....maafkan aku dr hujung rambut hingga kaki dan halalkan segala mkn minum aku dan jika ada hutang yg belum bayar cari aku atau waris aku sbb rasanya aku duit sikit nk byr kat korang....
apa la aku merepek kan...
aku byk pk kot.. ni da kul 5pagi... aku tak leh tido la... aku nk luahkan apa je dlm pala otak aku yg biol akhir2 ni...
ya ALLAH, ampuni la dosa hamba-MU ini yang kerdil dan hina ini.. murahkan la rzki anak2 ku YA ALLAHagar hidup mereka tak seperti ku... berilah kekuatan keiman yg tinggi pada keluarga ku agar mamou menjadi ahli syurgaMU..... Ya ALLAH sesungguhnya aku ingin menjadi hamba yg soleha tapi .... ampuni la dosa hambaMU ini... amin

No comments: