Berpantang Sendiri




hmm.. aku duk hospital 2hari sbb anak aku tak berak hari pertama, doktor hanya izinkan keluar jika baby selesai berak n kencing. aku balik rumah terus kali ni sbb aku da nekad nak pantang sendiri malas nk susahkan org n susahkan diri sendiri. Bagi aku biar la aku buat selagi aku buat lagipun setakat ni anak dan aku xde masalah so xsusah kot nak pantang sndiri. Aku bersyukur sbb laki aku nak tolong jaga n dia sanggup bersusah demi nak jaga aku. Mungkin dia buat kerja yg simple jer tp bagi aku besar gak pengorbanan dia....
Masa awal berpantang xde masalah besar sgt timbul cuma lambat urut membuatkan aku dpt batu meroyan... sakit juga sbb darah tak keluar... sakitnya nak citer seakan sakit nak beranak dia akan dtg 10 ke 15min sekali. Masa sakit tu mmg sakit la.. tp esoknya suamiku berjaya jupe mak bidan yg profesional. Dia urut aku n bagi aku minum jamu dia yg aku rasa mujarap sbb selepas aku minum darah keluar berketul2, ada la sebesar penumbuk baby. Lega rasanya....
Kalo ikutkan aku leh berpantang dgn tenang tapi aku ada konflik sikit dgn famili dimana ada setengah mereka tak fhm keadaan aku... mereka nak aku yg puaskan hati mereka sedangkan mereka tak pk yg sakit adalah aku... konflik ini membuatkan aku lakibini bertekak n hingga buat aku menangis.. nasib baik aku tak kena sawan atau meroyan ( dimana kemurungan selps besalin). Entah la kekadang susah nak buat org faham...


No comments: