mak aiii mahainyer.....

pagi nie sungguh sibuk...
dengan kerenah sumaiyah dan humaira
sorang takmo tido, yg sorang lagi dok bertanya itu ini
pala pon jadi "wel" jap tambahan  tak bekfest

bila keadaan da terkawal
terperasan ada 4 missed call
antaranya dari pengasuh....
jarang pengasuh call melainkan kalo ada isu jer
so nak tak nak kena call balik.....


alkisah.....
dia bertanya nak hantar baby humaira ke tidak
atau nak jaga orang lain sebabnya ada org da menanya
nak suruh dia jaga baby setahun 2bulan...
kalo aku tak hantar dia nk ambik baby baru..
confuse je sebab da 9org budak dia jaga..
yg nie pulak dia dok beria menanya....

so alang2 dia tanya aku pun cakap yer la
mana nak letak kot...xkan nk letak asing2kan..
so kena la tanya regenya...
dia bilang sama aku standard RM350/baby
ayor-yoyo ....ama apa.......

kalo cam gitu RM400 + RM350...
jawapannya mati la aku .....
so tawar menawar dia ckp kasi RM250
pon begitu..aku cam tak puas hati....
aku ckp leh ker dapat RM600/package
jawapannya...nanti-nantilah....bincang...

camner nie...
tahun nie penambahan tanggungan
kenaikan gaji tak sampai RM100
tapi kenaikan kos pengasuh je da RM250
yuran taska 80, van taska 48

makanya....
kena ikat perut lah kami
adakah hajat nak tukar kete tercapai?
camner nak tolong mak abah nie?

hasilnya
aku akan susah hati selalu
dan ayah pasti kena bebel selalu

aduhai jiwa...
begitu pentingnya duit dan wang itu

Ya Allah, ya tuhanku...
kepada-MU aku berserah sesungguhnya hamba-Mu ini yakin dengan ketetapan dan rezeki yang KAU limpahkan. Ku bermohon kepada-Mu, murahkan rezeki anak-anak aku agar tidaklah mereka berasa kekurangan dan dapatlah aku didik mereka ini kejalan yang diredhai dan menjadi hambaMu yang soleha didunia dan akhirat. Amin amin ya rabballamin.....

No comments: