penyusuan humaira diduga lagi - part 2

alkisah
kali lain plak citernya..
khamis lepas ( 28 Mac 2012)
humaira telah diber susu anmum
pengasuh sndiri yg cakap
 Ayat-ayatnya berbunyi
" na, akak bg humaira susu anmum si irfan punya, akak bg dia laju je dia minum dan tido. Akak rasa bagi je la susu tepung kat humiara..yelah susu badan ni bukan berkhasiat sgt. Kesian dia, baby lagi tak minum xmakan, bukan sekejap 2-3jam ni 8jam...bagi la susu tepung"

aku balas dgn nada yg sedih
" kak susu saya banyak dlm peti....(xtau nk ckp apa dah..sbb terkedu n terkejut sgt"

ayat pengasuh
"ko sulam kan la susu ko dgn susu badan..sian humaira asyik nangis je...susu tepung kenyang sikit"

aku diam jer sbb aku betui tersentap, pilu, sedih , marah...susah nk explain bertambah kecewa dan sedihnya aku.....naper org susah sgt nk faham n support hasrat dan impian aku tuk bg yg terbaik.

susah sangat ke permintaan aku nie?
payah sgt nk panaskan susu badan dr buat susu tepung nie?

da seminggu aku, bila balik umah lps amik humaira dr pengasuh sure aku panaskan balik ebm yg berbaki dr rumah pengasuh dan bagi humaira. selalunya kalo aku bagi pasti dia minum..kalo dia lapar pasti habis 3oz kalo tak pon dia minum lah 11/2-2 oz..ok la tue..maknanya dia minum....

mengikut sejarah anak-anak aku dr sulong lagi- yg minum susu tepung pon derang mmg minum sikit pon...da besar ni nak abis 7oz pon jenuh la...kalo anak org lain mudah je nk abis sebotol 90z tue....

yang pelik anak2 aku yg lain dia gak yg jaga...naper..kenapa?????aku perlu lalui semua ni sedih yang teramat nie. Nak cari pengasuh, org ckp mmg la senang tapi nk cari yang serasi dgn anak2 ni amat lah payah sekali.

Ya ALLAH,
hanya pada-MU aku berserah dan mengadu
aku hamba-MU yg benar2 buntu dan hilang punca
bantu lah hamba-MU ini agar dipermudahkan dlm
mengharungi setiap dugaan yg mendatang....amin
amin ya rabalalamin..

No comments: