Apa itu Cloth Diaper/CD

Ini la CD :- yg berkaler tu namanya Pocket diaper dan kat dlm dipanggil insert
gambar CD aku dijemur...
CD apabila dibuka.. xke macam lampin pakai buang.. sama je cuma ini byk khasiatnya.. heheh
cute tak???
antara koleksi CD aku.. aku beli sikit -sikit dulu lani da cukup xmo beli lagi...


Aku sebelum ni pun tak tau la jadahnyer benda nie. Ditambah lagi bila derang panggil short name CD. Aku diperkenalkan dgn CD ini oleh seorang yang aku kenal masa kat hospital masa nak bersalin sumaiyah syuhada. Aku panggil dia ieja, ieja la yg explain nak bg tau apa itu CD.
Selepas itu maka aku mengenali CD dan jatuh cinta sama ini barang laa.
Selama ni maklumat asas yang diberi, CD adalah lampin yang kegunaan dan functionnya sama je dgn lampin pakai buang cuma ia boleh dicuci. Masa sebelum beli n pakai CD aku puas cari gambar camner la rupa CD ni, kat sini aku ada upload gambar pada sesape yg nak tgk..( aku tak jual cuma nak share jer dgn kekawan).
Antara kebaikan CD
  • yang jelas lagi nyata.. cost selama 3tahun amat menjimatkan sbb kita hanya perlu beli sekali dan pakai selama 3tahun
  • melalui pengalaman - dulu zulaika selalu ada rash/ bintik-bintik dan merah di"bunga"nya dan celah kakangnya tetapi sejak guna CD semua da xde. Fakta menyatakan ini berlaku kerana lampin pakai buang yg kita guna tu ada chemical yg mengakibatkan kulit sensitif dan lebih teruk lg blh mengakibatkan kanser..
  • aku bukan pencinta alam yg sejati tetapi aku nak juga membantu mengurang pencemaran - fakta menyatakan lampin pakai buang mengambil masa yg lama untuk lupus ( sedar wahai kekawan ku!!!)'
  • aku duk umah tinggi, so sampah kena bawa turun!! kalo dulu besarnya beg sampah aku sbb penuh dgn lapmin pakai buang tp la ni kecik je beg sampah aku...
Oleh itu mari Ber CD....

No comments: