salah ker aku???

aku tengah sakit hati yang sangat... pernah "mereka" bertanya mengapa aku buat muka dan buat perangai yang buruk bila mereka berada disekeliling aku. Tahukah "mereka" aku amat benci dan menyampah dengan kehadiran mereka kebelakangan ini. Bukan dengan melihat "mereka" sahaja yang buat aku menyampah tahap gaban... mendengar nama mereka sudah buat aku sakit hati dan buat aku rasa nak maki dan mencarut -carut jer....

salahkah aku semua yang berlaku? tidak kah mereka sedar mereka yang buat aku jadi macam nie. Aku sendiri sentiasa ingin mengubah persepsi terhadap mereka tetapi tiap kali aku ingin bersangka baik dan berfikir secara positif mula mereka
  • mereka datang kerumah hanya nak pijam kereta untuk keluar dating dgn awek, kalau tiada hajat nak pijam kereta jgn harap napak batang hidung...
  • mereka , bila kita mengadu masalah...bukan nak tolong sebaliknya cerita masalah mereka.... yang tahu kita sedang serabut dengan masalah .....
  • mereka hanya tahu kita perlu datang kepada mereka walaupon tahu kita sedang ada masalah...apa makna pertolongan jika mereka mahu kita hadap mereka sedang kan meraka tahu perkara itu suatu kepayahan kita...
  • mereka ....ntah la

terlalu banyak peristiwa dan keadaan yang buat aku kecil hati dan makan hati maka bila da bertimbun aku jadi menyampah dan bosan dengan situasi yang perlu aku hadapi....bila aku buat perangai..pasti yang jelas aku lah buruk..tidak berbudi bahasa dan ikut kepala jer... tahukah mereka aku benar2 sakit hati dengan apa yang aku lalui.... tahukah aku da fedup hingga aku tidak mahu berkata-kata lagi....