hati oh hati...

susahnya ada hati dan perasaan nie...
jika tiada hati pasti tak rasa kecewa dan derita
jika tiada hati tiada la perasaan sensitif ini ......
patut ker hati dipersalahkan????
atau salahkan diri sendiri yang tak pandai
jaga hati semua yg ada baru hati awak terjaga....

itulah persoalan yg selalu datang...
bila hati mula rasa sakit dan kecewa...
patutkah melayan hati yang sedang sakit ini
yang tentu memakan diri dan kadang2 merugikan..
andai tidak dilayan....bukan memendam namanya...

kekadang terfikir......
adakah aku seorang yg mengalaminya
atau normal jika berlaku pada orang lain...
pening jadinya bila kita cuba untuk jadi yang baik

yang jelas...
orang selalu cakap aku terlalu ambil serius
tapi tahukah kalian bukan tiap kali hati ini sakit
aku ambil pusing.....
tahukah kalian bukan semua benda aku ambil hati
cuma ada beberapa perkara saja yg aku tekankan..
salahkah aku mempersoalkan  ....
andai hati benar-benar sakit.......

pernahkah kalian bertanya mengapa aku berubah?
mengapa aku terlalu berkira soal hati?

aku tahu kalian punya sekeping hati yg baik
dan aku tak mampu jadi seperti kalian
walaupun aku berulang kali mencuba.....


kalian,
aku minta maaf andai aku punya hati yg kering...
bukan aku yg minta jadi begini ....
bukan aku tak pernah berfikir dan bertawaduk
bukan aku tak fikir buruk baiknya

tapi......
hati aku benar2 sakit dan kecewa ....

maka,
anggaplah semua yang berlaku adalah salah aku
keburukan aku, kejahatan aku
aku rela dianggap begitu dari terus
melukakan hati sendiri.......

luahan hati yang pilu dan kecewa.....

No comments: