al-kisah solid food humaira

sebenarnya tak tahu nak tulis apa entri nie.
nak citer lebih takut tersalah plak

almaklum ...
bab solid food nie...anak no.3 baru belajar
sebelum ni ku layankan je nestum
xpon belasah apa yang ada

bila humaira ada nie
baru la aku celik bab pemakanan
tue pon ala-ala jugak belum pakar dan mahir
gitu-gitu je... aku follow yg easy n simple

so layan je la gambar yang aku snap
sudah berbulan lama aku simpan gambor nie...


 ni la antara barang yang aku beli untuk persediaan solid food humaira



 ni plak beras yang telah di rendam, sangai dan diblender
beras ni benar2 membantu sebabnya kejap je nk masa bubur 
kalo tak jenuh menunggu...


 ni namanya puree yg da dikukus/rebus dan diblender

yang ni plak puree yg telah dibekukan
disebabkan aku xbanyak bekas beku so lepas dibeku
aku transfer ke bekas seperti ini untuk penjimatan ruang

 ini plak bubur yang telah siap dimasak
aku letak 2 bekas walaupon bubur yg sama
sebabnya 
dlm bekas putih tue utk sarapan
yg dalam thermos tu (nak pjgkan kepanasannya) aku set utk lunch
aku malas tui nk buat 2jenis bubur
tapi macam kena buat je sebabnya humiara da ula membuang bubur..
ni plak blender yg aku beli baru khas tuk pemakanan humaira
ye la kan blender lama aku da bau cili dan pengisar keringnya plak dah jahanam
masa aku beli nie rege dia murah je..RM37.90...
tahap kepuasan biasa2 je tapi ok la dgn rege kan...

sekian entri pasai solid food humiara
banyak aku blaja la nie
baru aku sedar nak besarkan anak ni kena blaja
kalo TIDAK haru....
bila ada ilmu baru senang nk jaga n didik anak

harap2 aku terus blaja benda lain
byk lagi kekurangan yg perlu dibaiki 
moga aku boleh jadi ibu yang berjaya didik anaknya
jadi anak yg soleha dan mengikut perintah ALLAH
amin...

2 comments:

chuya - the mother of A's said...

Cayurk noi... Ayyan lagi sebulan nak 12m...

syuhada said...

ayyan da ada gigi kn...
si maira ni idak lg tp da pandai rampas mkanan org....bahaya....