freestyle saya rosak...


kesayangan hati saya sudah sakit...
penyakitnya amatlah memeningkan
jika ia akit..susah la proses pengeluaran susu

sebenarnya pam da lama semput2 atau buat hal
2-3 bulan lepas tapi still masih boleh survive..
tapi bila bulan pose hari tue..penyakitnya bertambah teruk

keadaannya:-
bila charge bateri, walau sehari suntuk bateri still empty
kalo start pam...akan mati sndiri...
alternatif guna direct supply -elektrik
baru leh pam....

mula2 malas nk repair
sebab masih leh guna lagi
tapi....
rasa leceh plak nak mengepam kena duk dkt  soket
so nak tak nak aku pon hantar lah service
demi masa depan dan harapan ku
yang akan tamat lagi 1 tahun 3bulan

ini lah hasil atau komen dari tempat yang aku hantar
katanya :



 Pic 1 - ZUE-FS 

Kawasan contact yg menyebabkan tak boleh on 
So they clean with VOC 
Yang ini takde ganti apa buat masa ni 
But, kalau lenkali x boleh ON kena ganti board with LCD display tu 
This time charge services/labor cost dulu
 Pic 2 - ZUE FS2 

Patah inside the casing, advice... tukar casing.. (mcm dalam hphone huhuu) 
'holder' dalam casing patah 
Cost RM110
ic 3 - ZUE FS3 

1)Beza holder patah n holder ok 
2) kawasan problem yg dah bersih 

But if the problem persist, atau karat tuh naik balik 
suggestion tukar board : cost = RM350 
So, skrg tgh testing dulu lepas bersihkan
 
 Cost buat masa ini: 
Services RM75 
Casing RM110

hasilnya....
kopak la bulan nie...
dah la tengah kopak plus kering plus sengkek

maka aku sedang menunggu pam saya sedang dibaiki
tunggu gaji baru dapat balik kot sebab saya belum mampu 
dan nak bayar kat tempat service nie...huhuhuh

untuk info juga 
sementara pam aku dibaiki, 
tempat aku hantar service beri aku pam gantian
maka sesi mengepam  tidak terjejas sama sekali

so hargailah semua barang kesayangan anda sebelum ia sakit
jaga benda kesayangan anda dgn cermat
jgn jadi cam saya yg dok biaq pi walaupun anak dok main
huhuhuh
pengajaran....

 
 

2 comments:

Unknown said...

Boleh saya tahu mana boleh tukar casing freestyle.

syuhada said...

maaf lambat reply yer nimsay,

tempat yg saya tukar casing nie cuma ambil atau servise pam yg beli dgn dia sahaja. Nasihat saya awak boleh tanya tempat yg awak beli atau terus ke service center...

tq