Implan : setelah setahun 7bulan



nak kongsi pengalaman
tentang implan setelah setahun lebih pakai

Selera makan ; sejak dari raya tahun ni (da pakai setahun 3bulan) memang selera besar
Badan : nampak berisi lah.. kalo dah makan jam 7malam tido pulak jam 9malam, harus lah badan naik kan...
Kulit : tiada elergik cam jerawat tapi kalo aku pakai cream yg pelik(juai internet) sure muka aku alergik sebab sebelum nie tak pernah berlaku walau dah pernah pakai produk yg sama. pembentukan hormon kot...
Period : hari ni baru aku period... alhamdullilah 2tahun aku puasa penuh
mood : aku cam biasa jer kot
Preggy : xtau la kan sebab implan ni aku tak mengandung tapi takat ni memang aku on cam biasa tiada protection lain or buang luar... so takat nie setahun lebih aku clear lagi....
kos : takat ni aku cuma kuar RM450 masa pasang implan dan xde kos lain yg terlibat
susu ibu : aku berjaya menyusukan anak sepenuhnya (24jam susu ibu) sehingga umur anak aku  setahun 8 bulan dan bila bulan puasa tahun ni juga aku punya production drop dan kemalasan melanda, n tukar penjaga anak baru adalah antara faktor aku gantung pam aku. Tapi aku masih menyusukan anak direct bila anak bersama  dengan aku cam cuti dan malam harus mengempeng okey!!
Berjimak (Bersetubuh) : ada je aku terbaca kalo pakai iud ada gangguan ketika on tapi pengalaman pakai implan - tiada..

tue je kot yang nak share
kalo aku ada efek lain nanti aku share yer...





1 comment:

Anonymous said...

saya rasa kebanyakan yang saya alami sama mcm puan sejak pakai implan May 2012,sama jugak gantung pam lebih kurang bila anak umur 1tahun 7bulan tapi bila bersama memang direct feeding sampai dia dah nak masuk 2tahun bln Mac 2014 ni.tahun pertama pakai ok,memang slim je,tp sejak May 2013 badan mula naik dan naik sampai la sekarang.tapi kesan ni memang dah sedia maklum dari awal kan.tengah usaha nak turunkan berat badan ni.