hari lahir??

hari ini hari lahir saya
genap sudah 35 tahun...
kalo dulu tunggu org wish dan berangan ada hadiah

tapi dah tua nie..
yup.. dah tua!!!
terasa tua bila aku mengandung kali ni
yang aku sedar memang tak larat sangat
kesedaran ketuaaan terserlah teramat

sedar tak sedar lagi 5 tahun aku masuk 40
angka 40 lagi napak tua kan....
la ni aku selalu tertanya apa persediaan aku
untuk 5 tahun lagi hadapi angka 40 tue
entah sempat entah tidak..

so bila dah rasa tua nie..
aku lebih banyak berfikir apa yg aku nak dan perlu aku buat..
untuk hari-hari tua mendatang.. (gegara keje dgn ramai org veteren..heheh)

maka terhasil la
HARAPAN DAKU
  1. kena jaga aurat sepenuhnya ( bab ni payah kat rumah mertua)
  2. kena istiqamah didik dan tarbiah anak
  3. kena berbelanja khemah - zero hutang atleast PTPTN by 38
  4. kena belajar bersabar dan jgn layan gadget je
  5. kena istiqamah sedeqah dan amalan lain
 apa lagi yerk...
malam tadi banyak betul idea
almaklum trimester terakhir ni aku mmg payah nak tido lena

bila da sedar tua ni....
kita lebih dekat mengingati mati
aku tak tau tapi ini yg aku rasa ...
aku la ni macam bersiap nak berpergian
aku dah mula train anak gosok baju, jemur baju, buat air
dan selalu cakap kalo ibu xde kena buat macam ni cam tue
takutkan,,, sungguh tak tipu....

aku merapu ke??
hope aku merapu tapi hakikatnya kita semua kena selalu ingat mati
mati kan PASTI.. itu janji Allah
cuma bila dan dimana je kita tak tahu
so aku anggap aku ada advantage dengan feeling cam ginie..
harap aku tak buat dosa sgt... boleh ker???

so harapan dan doa aku untuk tahun nie
moga umur yang berbaki ini adalah umur yang diberkati dan dirahmati
masa yang berbaki ini aku membuat amalan yang selayaknya untuk masuk syurga
masa yang ada ini moga aku dapat mendidik anak menjadi anak soleha didunia dan akhirat

sungguh bagi aku angka 35 adalah titik permulaan kepada pencarian hakiki
moga aku sentiasa diberi taufiq dan hidayah dalam melalui hari hari mendatang...

amin ya rabbal alamin


p/s : belanja gambar lama 2012



No comments: