cukup ker?

perasaan dan pengalaman itu datang lagi. Aku bneci dan perasaan membenci semakin bertambah dengan berlakunya pengalaman ini. Aku rasa permintaan aku xde la teruk sgt tapi ... ntah... mayb aku emosi sgt kot...

alkisah...
seperti sedia maklum bila aku beranak je sure la ada sore sumbang yang akan sibuk menelepon anaknya suruh aku balik kg kekonon dia sangat la risau n sanggup la nak jaga aku yang dlm proses pantang. Kalau menelepon tu bukan sekali dua... selagi tidak lah aku balik selagi itu la dia akan sentiasa menyuarakan kebimbangan keadaan aku dan dia teringin sangat la hendak jaga aku. Bila aku keguguran kali ini, dia pon melakukan perkara yang sama juga... menelepon dan menyibuk suh balik kg konon dia leh jaga dengan sempurna dan sebaik2nya....aku tidak melayan kali ini, lantak lah sebab aku betui2 fedup dan benci untuk ulangi keadaan yang sama setiap kali ia berulang.

Ingatkan kali ni aku terlepas untuk rasa sakit hati itu lagi. Tetapi malangnya ia datang juga..malas nak berleret -leret menaip ni so aku buat point yer kekawan apa yang buat aku berbulu dan ber emosi sesangat...

  1. kalo aku duk umah dan laki aku jaga dia sediakan ayam panggang blackpepper dan nasi putih tetapi bila aku kat sini aku juga dihidang dengan ayam panggang jer (xde pon lada hitam) dan yg sedih lauk mlm td n pagi ni takat nasi putih dan ikan gelama goreng jer.... (rasanya mana best???). laki aku xpernah bg aku ikan goreng jer tau......
  2. Paling aku sedih dan emosi... cuba ko bayangkan besen yang kecil kalo dulu aku mandikan baby... saiz itu jugalah air mandi aku disediakan....kalo diceduk dgn gayung xsampai 10gayung... ko tak sedih ker.. dgn air tue ko nak basah rambut n cuci badan ko.... xkan la dia tak paham... cukup ke air byk tue...atau aku je yg tak sedar di untung????????????
  3. kalo dlm telepon sibuk suh balik.... mak leh jaga anak dgn na (panggilan nama aku)... tapi kalo anak aku nangis sikit n dia xleh handle..sibuk letak kat aku.. so apa motif dia nak jaga sgt anak aku???? kalo kat umah pantang sendiri dah tentu aku tak jaga anak sebab siang anta umah penjaga dan mlm laki aku handle...
  4. kalo dia jaga sangat sure la kan semua bab berpantang dia handle kan cthnya bertungku... ni kalo aku tak minta xde maknanya aku dpt tungku... xkan la aku nak minta memanjang kan.. sure la aku malu...
kesimpulannya.... perlu ker aku dijaga oleh dia? salah ker aku buat muka dan meronta-2 tak mo balik kg masa dlama pantang nie???

1 comment:

carwashku said...

saya telah keguguran 3 kali...2 kali keguguran saya mmg ikut spt apa yg berlaku pd puan...kali ke 3 saya mengalami perasaan spt puan...paling ketara saya mmg memberontak...so sbg protes saya tak ikut langsung pantang larang....dan skrg saya telah merasai akibatnya....baru la saya terfikir itu semua utk kebaikan yg saya tak nmpk jangka masa depan...dan sewaktu saya mberi komen ini...saya berkemungkinan akan di D&C dlm masa 2 minggu lg...dr kata saya mengalami blighted ovum..apa nk buat...redha je la...maaf sekadar berkongsi...berpantang la demi diri sendiri...sbb bila sakit..kita yg merasainya...bkn suami kita...atau org lain