kemurungan vs ketabahan vs kekuatan

adakah aku sedang alami kemurungan?
itu tanda tanya yg sedang melanda jiwa dan emosi aku. sejak aku mula kerja dan selalu amik mc aku mula tertanya mengapa keadaan aku begitu lemah dan seperti mengada-2. Mengapa ada pelbagai masalah dan bnda yang perlu aku fikirkan... oh dugaan betul............

dimana ketabahan menghilang? adakah saya sudah tiada ketabahan untuk jalani dugaan yang diciptakan untuk saya? adakah saya akan jadi hamba yang lemah... oh tidak.... saya paling tak suka jadi yang lemah kerana ia cukup melemahkan semangat untuk hidup. Aku tak rela kehilangan ketabahan selama ini yang ku bawa kemana-mana...

aku perlukan kekuatan yang amat sangat pada waktu ini kerana tanpa kekuatan fizikal dan emosi aku akan terus hanyut dan leka dengan segala yang aku alami maka aku akan tewas dalam perjuangan dan dugaan yang kecil dan seberapa ini. Doa ku agar diri ini diberi kekuatan dan ketabahan lalui jua yg dtg demi sebuah kehidupan......yang tak pasti...

No comments: