malu + marah

alkisah....
ada satu masa aku terlepas keluar perkataan carut pada seseorang yang masa tue mmg aku hot sangat. Dan seperti biasa bila aku mula kesedaran diri timbul akan minta maaf pada hari itu juga... tetapi malang bila kita dah buat kesalahan maka susah nak betulkan... maka terbukti lah kebenaran pepatah melayu... Terlajak perahu boleh di undur terlajak kata badan binasa....perkara itu terjadi dalam hidup aku... kesannya berlaku hari ini...

aku tak boleh nak salahkan orang itu jika bercerita satu kampung atau satu negara sebabnya mulanya salah dari aku.......... so kena la telan apa jua yang berlaku dan pandangan orang terhadap aku. Tetapi aku kecewa sebab dia sungguh bangga  bila cakap aku keguguran sebab mulut aku jahat... alangkah terkejutnya aku sebabnya aku da minta maaf on the spot dan cakap bebaik .... tapi hingga hari ini depan aku dia boleh ungkit benda yang benar-benar buat aku terguris..... malunya aku..... lebih -lebih lagi bila dia sebut benda tu depan orang yang kita tak rapat dan kita hormati....

so peringatan  buat diri aku.... kena la berjaga-jaga lain kali dgn saper blh bergurau dan anggap kawan. ini benar-benar kecewa dgn diri sendiri yang tidak boleh mengawal diri. Aku tak mahu salahkan sesiapa sebab aku sepatutnya tak patut mengeluarkan carut tapi ... ntah lah.....kecewa sangat ......

Ya Allah, ampuni lah dosa-dosa ku... Ya Allah.. bantulah hamba-mu ini untuk menjadi yang lebih baik. Yang mampu aku lakukan adalah doa..... uwaaa... uwaa... malu n sedih sangat ..... sampai bila lah benda ni akan berlaku.....

3 comments:

chuy4 said...

sila mengayu kan diri ok...
tak seme org leh terima carutan2 ko...
pasal org tu, pegi mamp la dia..
benda tak kena kat pala idung dia..

syuhada said...

saya da cuba ayukan diri...
tetapi kekadang terlepas jugak..

orang itu aku rasa cam ok jer tapi tak sangka plak jenis cam tue....

Sofie Natashah said...

assabru minal iman....

just forgive your self and forget it...

life must goes on.

Let go and let GOD