letih, malas, mengah...

sejak aku mula bekerja tanpa cuti selama 3minggu ini. aku telah mengalami satu simptom yang tak baik-baik lagi dan keadaan aku makin hari makin teruk sesangat sehingga aku rimas dengan keadaan aku ini. Keadaan itu adalah keadaan yang letih memanjang dan mudah mengah bila buat kerja yang sangat-sangat simple... hinggakan pagi tadi nak gosok baju pon tak larat sebab mengah sgt lepas jemur baju ..akhirnya aku pakai baju yang tak payah seterika dan hasilnya aku serabai dan selekeh ke opis....

jgn kata buat kerja, kekadang aku duk depan PC nie pon aku leh mengah tanpa sebab...aku rasa angkat tangan tinggi sikit pon buat aku tercungap2 tanpa sebab....aku dok tertanya-tanya naper la keadaan ini berlaku sedangkan dulo masa aku ngandung takde pon simptom ini berlaku langsung dan rasanya dulo lagi la aktif dan keje yang aku buat lagi heavy... adakah faktor usia atau sebab tak cukup rehat...ntah la....

satu lagi simptom yang aku rasa tidak adil buat anak-anak adalah cepat naik angin dan lepas kan geram kat anak2. sian derang jadi mangsa ... tapi ibu tak tahu nak buat camner da... cuba untuk kawal dan tidak mahu ikut hati tapi kekadang gagal gak... maafkan ibu yer....

hmmm... aku tak buat lagi proper check-up tuk sesi menagnadung kali nie...ada je halnya.... hingga tertangguh selalu..padahal banyak klinik panel kat sini... aku nak bersalin kat hospital serdang so cuba untuk gi klinik kesihatan dulo baru nak continue klinik panel tapi sudahnya hingga kini aku tak buat salah satu pon... kalo ikutkan next week da genap 4bulan tapi aku masih tak makan supplement dan yang teruknya aku masih xde makan benda yang berkhasiat sgt hingga manggi jadi santapan setiap minggu dan jeruk ..hmm nie pon problem sebab dulo mmg tak minat tapi kini ia menjadi perlu setiap hari.......

Ya, Allah ya  tuhanku, hamba-Mu bermohon dipermudahkan lah proses kandungan hamba-Mu ini....

hmmm ... taip banyak nie pon leh penat n mengah gak....adoiiiii

2 comments:

chuy4 said...

boboi kot hehehhe

syuhada said...

harap-harap .....
tapi xscan pon...
boboi leh geng dgn ko gak kan...