Eping - exclusive pumping

Akhirnya....
setelah sebulan lebih..
aku kena angkat tangan untuk terus berusaha menyusukan anak
nampak gaya aku akan jadi Eping (sila rujuk sini)

maka mulai hari ini
aku kena la tekadkan diri untuk lebih rajin
rajin apa ...
  • mengepam
  • bangun malam - untuk mengepam la
  • buat jadual - untuk monitor hasil susu perahan
  • membaca - untuk terus bermotivasi dalam mengepam
  • syiok sendiri - sebab setakat ni tak de geng yang betul betul EP
  • solat dan berdoa - mana nak dapat keberkatan kalo tak memohon pada pencipta..
nak tahu lebih lanjut pasai Eping ni rerajin la membaca ye kekawan
saya baru je belajar dan membaca sedikit so tak berani nak tulis bersungguh
setakat ni aku hanya amalkan ilmu bf yg lelama je.. 
 ayat keramat aku dari dulu 

"demand and supply"
 definasi mudah aku bila org tanya :- anggap breast macam kilang, kalo ada permintaan banyak, kilang kena la menghasilkan produk yang banyak. maka kalo nak susu banyak kena la rajin  produce susu dengan cara rajin mengepam... bahasa mudah...banyak kali mengepam banyak la susu yang akan keluar.. *** mudah untuk tulis dan cakap tapi nak buat ..hanya Allah saja yang tahu

oppss..
tak boleh berfikiran negatif 
kena positif sentiasa positif positif positif!!!!

so kalo orang tanya apsal la ko tak cuba dan usaha bg direct
hellooooo...
ko ingat syok apa mengepam nie...sakit tau puting aku dok mengepam je
sebab aku da berusaha laaa.... dan ini juga usaha aku untuk anak aku tau
sebab tak mudah putus asa dan susu masih ada lagi aku gagahkan jua untuk mengepam
so tak payah la ko bg idea memacam k
sebab apa..bila ko cakap macam2... bikin aku down je
macam aku tak bersungguh nak bf
huhuhuuhu... fahami la aku....
sekian luahan perasaan aku

sebenarnya aku buat entri ni 
nak share pasal eping tapi dah kelaut sebab meluah perasaan
next entri la aku update what i have done for Eping


kita layan gambar yer




sejak freestyle meragam
spectra taruhan aku untuk mengepam...
dah 6 tahun unur pam ni tau


selalu kalo rajin dan melebihi 30 min tiap sesi selalu dapat banyak ni la
tak banyak tapi cukup la untuk khaulah saya


stok sebulan ini...


orang cam aku yg nak jimat - isi penuh penuh
semua stok saya gemuks tau...


ni pie chart aku copy paste dr web mana ntah...
buat rujukan aku...

sekian

No comments: