Ruam pipi, lampin dan kembung

ini kali haaa
aku banyak guna cream atau produk baru untuk khaulah
contoh kalo dudlu aku guna minyak nona roguy untuk sapu perut baby
tapi kali ni kakak aku promote la baby herbal cream dari tropika
fungsi mcam minyak telon lain tp boleh juga fungsi macam vicks..
aku baca dlm internet ..feedback macam menarik jer
maka aku pun try... harga pasaran RM39.90 aku usha kat toko jamu dlam RM35
tapi aku beli online je RM33 sekali postage...
testimoni aku... so far anak aku xde spesific penyakit cam batuk atau kahak.. 
so aku tak leh la cakap ohh.. cream bagus n bla bla bla..
cuma bagi aku dia ok , tak meleket n bau pun best...
so far aku pakai sebulan tak abes lagi...
aku letak kat tapak kaki, belakang n perut baby..
baby aku tak de tiap hari kembung tp ada juga la kena
tak tau dr mana punca..aku cuma leh salahkan pemakanan aku kot.. heheh

produk ke-2 
yang aku try kali ni nappy cream - SUDOCREAM
selalu aku pakai cream lain...melekit sikit
yang ni aku mmg suka sgt
aku tak  beli cream ni...dapat percuma dr hospital serdang lepas bersalin
aku try je... aku suka packaging dia n texture cream yg tak melekit
so far memang bagus kot sebab khaulah memang heavy buang air besar
so kekadang tue mmg terkantoi lama tak tukar pamper..
aku mmg pakai kan cream masa tukar pampers..setakat ni ruam tak menyerang
kalo habis cream ni harus aku akan cari brand nie..tp tak pernah jumpa lagi...

produk ke3
dari shaklee - herbal blend
aku jumpa benda alah ni dalam internet sebab kali ni pipi khaulah abes penuh biji biji ruam
aku survey ramai yg suggest produk nie
so far aku pakai seminggu ni napak ada kurang 
so aku rasa cream ni ok kot
harga mmg macam2 aku jumpa
ada yg sapai RM45 la..
lepas aku survey survey dapat la RM33 termasuk postage..paling murah aku jumpa


tips aku nak beli barang online tak leh gelojoh and on the spot
ko kena survey 2-3 hari n compare harga 
sebab jika ko rajin insya Allah ko akan dapat harga yg lebih murah dari pasaran
lepas ni kena rajin survey storage bag utk breastmilk..

itu je testimonia aku buat kali nie
aku buat entry ni untuk rujukan aku juga
kekadang org tanya aku tak ingat
aku ni kan pelupa
selalu org tanya aku tapi aku tak leh jawab on the spot..




3 produk yg aku baru guna

kecik je saiznya
10g je

50g
boleh laa

bagus gak utk eczema
aku try letak sumaiyah sbb kulit dia mmg sensitif
baru guna seminggu

pipi dan dahi khaulah yang timbul ruam biji biji
macam2 petua aku dapat
aku malas nk layan
sebab aku pemalas nk amal
huhuhu...
beli je cream sapu...habis cerita

No comments: