sOliD FoOd...

Sumaiyah da boleh duduk
tapi still kena pegang gak sbb leh jatuh
dia da masuk 6 bulan
so aku da start kena tambah keje
keje itu adalah
membuat bubur nasi dan rebus sayur-sayuran
untuk baby kecik

dari last week lagi aku mula bagi dia makan
aku da mula bg dia mkn buah epal
brocolli, carrot, cauliflower , potato
setakat ni tu je la yg mampu aku kasi
semuanya aku rebus kasi lembut n blender
aku asingkan sbb aku baru je
baca artikel yg kita kena bg anak kita
setiap satu makanan itu selama 4hari berturut
utk lebih mengetahui samada mkanan itu member alahan atau tidak
dulu aku main belasah jer..
xde knowledge n x explore sgt cam la nie
sian kakak ika kan
dulu ibu main taram jer

so kali ni ibu takmo jd ibu yg kurang ilmu
ibu nak jadi ibu yang terbaik utk anak2 ibu ( insyaallah)
so ibu harap anak2 ibu leh bg yg terbaik gak nanti yer
sementara ni ibu tgh cari resepi tuk kasi kakak kuat makan
kakak ni ada satu habit
kalo dia da start selera nk makan
selera dia cuma leh tahan 2minggu
lepas tu penyakit muntah dia dtang

abis semua makanan keluar
la ni da kurus balik
tinggal tulang jer
badan pun tak naik lagi
akan ibu usahakan yer syg...


No comments: