hasil susu merundum... ayor yor

rasanya nk seminggu ni
aku usha hasil susu ku menurun
bukan sikit tp byk lak pulakk
aku dok risau nie...

semua ni gegara aku busy semacam
cam ari nie pun nk dekat 5jam baru mengepam
sepatutnya setiap 3jam sure aku mengepam...
tapi lately nie... byk sgt benda yg aku kena buat
kalo kat tempat keje bz dgn register day
kat umah lak sibuk dgn menjahit baju
hehe aku blum citer kisah menjahitkn...
nanti kita sembang bab tue yer..

so selepas di fikirkan antara sebab2
naper susu kureng adalah
  • busy ditmpt keje hingga lari timing pam
  • kat umah sibuk menjahit n lupa nk pam
  • sumaiyah dok meragam n merengek memjg hingga xsmpt nk pam
  • aku terlupa bab demand n supply (lalai) hingga lupa pam
so kesimpulannya.....
aku kena rajin mengepam walaupun apa jua yg ku lakukan...
aku tak blh lupa jadual mengepam
aku kena rajin balik mengingati konsep = demand supply
aku kena kuatkan semangat dan tidak lupa impian 2thn breastfeeding


aku harus berjanji
  • tidak sekali lalai dlm jadual mengepam
  • wajib berdisplin dlm mematuhi jadual
  • mesti sentiasa berseman gat untuk terus menyusu
  • nekad dan cekal dlm mengharungi segala dugaan n rintangan penyusuan
  • ingat!!!! hari ini susah esok lusa senang.......

anoi....
jgn mudah lupa dgn apa yg ko rancang
tepati janji setidaknya usaha yg terbaik untuk merealisasikannya...
ini bukan pilihan tetapi kewajipan seorang ibu
ini hak seorang ANAK
jika dulu kau JAHIL
tp kini.... ko lebih tahu apa yg patut dan tak patut
fikir2kan yer
hehehe.. ini pesan tuk diri sndiri yer kekwn
bkn apa kekdg kita lupa apa kita NAK...

WOKEY LA
setakat ini utk peringatan
hrp susu kmbali normal... amin


No comments: