sungguh ... aku nak jadi anak yg baik...

dalam hati selalu tertanya
adakah aku dah buat yg terbaik?
blh kah aku dipanggil anak yg baik?

persoalan yg timbul baru2 ini
soalan yang perlu aku jawab
demi untuk dapat jawapan yg aku cari

demikian lah rintihan hati seorang anak yg derhaka
apa yg tak pernah aku buat demi menyakitkan hati
seorang ayah.............

maafkan la aku sebab apa yg aku da aku lakukan
adalah kerana peristiwa yg berlaku dalam hidup aku
kenangan yg kemas dlm ingatan hingga
semua jadi dendam......

mungkin apa yg berlaku rentetan dari
luka demi luka dan kecewa yg tak sudah

aku tahu aku bukan anak yg baik
tak banyak pengorbanan aku
benarkah tiada pengorbanan
sekalo lagi persoalan timbul????
mengapa keikhlasan aku selalu dipertikaikan

aku benci lalui semua ini
puas rasanya apa yg telah aku lalui selama ini
tapi setelah 29tahun...
aku masih dan tetap lalui perasaan ini...
aku benci dan teramat benci

mengapa mereka yg hanya telefon
dan bagi idea yg menjadi kesayangan ayah???
mengapa abah????

tidak besar kah n bermakna kah apa yg kami lakukan
apakah tiada ertinya KAMI ini ???
aku benar2 KECEWA ...

sekali lagi aku pertikaikan keikhlasan
adakah aku tidak cukup ikhlas hingga abah
tak terasa kesannya
atau tidak sapai kehatinya????

persoalan demi persoalan timbul
aku kecewa dgn diri sendiri
mahu yang terbaik tapi ...
aku benci dgn situasi dimana
aku berebut kasih syg yg tak pasti
kasih syg yang berat sebelah dr dulu

aku .... ANAK yg selalu ingin tahu
mengapa abah begitu pada aku???
mengapa mereka yg abah sayang...
mengapa kami tidak disayangi...

abah maafkan anoi dan adik2
kami tidak mampu untuk menawan hati abah
anoi tak kuasa nak berebut kasih yg tak sudi
sebab dr DULU anoi tahu tempat anoi

oleh itu seperti dulu
hanya akan memainkan peranan jika perlu
jika abah perlukan anoi
disini anoi sedia berkhidmat

anoi doakan abah temui kebahagiaan didunia
dan begitu juga akhirat
anoi sebagai anak hanya mampu berdoa...

semoga abah cepat sembuh
tak kira siapa yg layan abah
atau tak kira saper anak kesayangan
semoga semuanya baik2
dan abah akan sihat seperti biasa...

YA ALLAH YA TUHANKU AMPUNI LA DOSA
KEDUA ORANG TUA KU
LINDUNGILA MEREKA DARI PERKARA2 YG TIDAK BAIK
MURAHKAN DAN BAHGIAKAN MEREKA...
amin...

No comments: