teringin jadi bebas.....tapi tak rela

adoi ...
jadi manusia ni mmg payah kan
dulu bila aku single n mampu buat apa saje
aku sibuk nak ada family n sanggup berkorban
tapi bila hajat da dipenuhi
terdetik pula ingin kebebasan...

ayorrr
apalah manusia nie...
bersyukur la woiii
dgn apa yg ko ada dan miliki
hargai dan hayati yg dlm genggaman
kita tak tahu bila akan terlepas

so aku buat entry nie
saje nak ingatkan diri sendiri
jgn terleka pelangi yg jauh
sedangkan hujan yg ada byk rahmat-NYA

aku takmo jadi manusia yg tak pandai bersyukur
aku tak mahu jd manusia yg tak puas
aku tak mahu jadi manusia yg dikejar xdpt yg dikedong berciciran
sungguh aku tak mahu jadi macam tue

biar la seribu dugaan yg dtg
aku kena hadapi dan jgn kesali
semuanya ketentuan dan kehendak-NYA
aku kena redha...

biar la org cakap apa pun
aku akan usaha tapi waktu yg sama
aku perlu bahgiakan diri sendiri walau
dgn cara apa pun
dan org sekeliling juga perlu dibahgiakan....


da ada family pun leh bebaskan
so kita enjoy - bak kata citer PUTERI

No comments: