pagi yg DINGIN..

hARI nie macam biasa
bangun n siap gi keje n brg anak2
hari ni pakai baju yg hied bagi
pilih baju yg tak payah gosok
malas nk iron.. xde MOOD

sblm kuar umah
lipat baju ujan yg tergantung..
da 3 helai aku pakai
takde satu pn yg lipat..
so kena la lipat satu utk dibawa

turun lift semua cam ok
masuk je jln kg bersatu
aku da rasa
titik air ujan yg tak napak pun
dlm ati ckp
baru nak ujan kot
so aku redah lagi...
tapi nasib tak baik

masuk LDP
ujan da mula renyai
nak sapai traffic depan kuil tu
hujan da mula kuat
aku kata lagi
blh kot redah...

sapai kat traffic nk masuk proton
ujan mula nk menggila
dlm hati puas berdoa
jgn la lebat
sbb aku tak pakai baju ujan

tapi
aku tak sanggup..
ujan mula lebat
aku berhenti n pakai baju ujan je
seluar tak pakai
sbb aku btui2 kat jln yg nak jam
so aku redah gak la

dlm perjalanan tu
abis kain aku lencun..
SEJUK...
dlm hati...
hari ini tak menyebelahi aku
aku basah.....
sedey pun ada...
tp naper nak sedih kan...
ni pilihan aku...
aku yg berkeras dgn laki aku nk naik motor
walaupun dia berat hati nk lepaskan...

xper la....
bak kata aku
aku kena hayati
liku2 hidup yg aku pilih...
basah pun basah la...

ni depan pc..
aku sejuk jer..
almaklum kain lencun..
nasib baik baju ok lagi

so kalo tak mo kena ujan
n citer sedey cam aku
jgn la naik motor
naik la kete...

jgn DEGIL
cam aku k
kalo degil juga
terima la apa pun
yg berlaku dgn REDHA
sbb itu adalah pilihan kita..

pesanan aku pd sesaper pn
bertanggungjawab la
dgn keputusan yg kita buat sndiri
jgn mengeluh atau merungut
sbb semuanya pilihan kita..

sebaik yg mungkin jgn salahkan sesaper...
sebenarnya kalo dr sudut positif
kita ada byk pilihan
cuma kita jer xnapak
atau tak pasti dgn pilihan yg kita ada...

kita kena selalu positif
sbb kalo selalu negatif
tak meriah la idup kita
kalo kita tak bahgiakan idup kita
saper nk bahgiakan
rugila hidup ni kalo
penuh dgn kesedihan jer

xkan la nk bahgia
kena mengemiskan
hidup ini milik kita
xkira camner pun erti bahgia tu
yg penting kita bahgia....

so kekawan...
ingat ini HIDUP kita
kita yg tentukan
selebihnya
kita BERSERAH pd-NYA

No comments: