ayah aku sakit

da brapa minggu da mak aku inform yg bapak aku sakit
da brapa minggu juga la aku n adik2 balik jenguk abah
aku bukan anak yg baik
mmg dari dulu ayah aku tak brapa ngam sgt dgn aku nie
almaklum aku ni jenis tak pandai nak berborak
sapai ayah aku ckp kat mak
aku ni cam bisu jer
kalo tinggal berdua xde satu pun kuar bunyi
aku blh kira brapa patah ckp dgn bapak aku

so bila aku angin atau gaduh dgn bapak aku
lagi la aku tak ckp
aku buat dek jer
adik2 n mak aku selalu marah dgn sikap aku
yang dingin sedinginnya...
aku bukan tak syg or amik berat cuma
aku tak reti nak berborak dgn ayah jer
cuba check balik saper yg selalu anta n jaga bapak aku
kalo nak kira dr dulu sapai la nie
aku lah org yg pertama balik kg
kalo mak tipon info abah sakit

so tak timbul isu aku tak amik berat k
aku selalu amik berat cuma aku tak tunjuk jer
selalu yg tunjuk baik n jd anak baik
sure la adikberadik tiri aku
sbb derang pandai layan berborak
n derang pandai amik ati
tak macam aku....
yg selalu buat bodoh jer

salah aku ker??
ntah la.. aku tak reti nak ubah sbb da jd
KEBIASAAN .. itu la punca aku tak reti nk melayan
sbb aku tak suka cara derang berborak yg mana
suka mengutuk n komplen pasal org
aku BUKAN org cam tue
so biar la kan apa nak jadi
asalkan aku buat tanggungjawab aku da laa
dan NIAT aku IKHLAS

yang lain malas nak amik pot..
lantak la.. asalkan aku ok jer
selagi aku idup aku akan buat yg termampu
heheheheh hari citer sedey daa

xde la kekadang ada org xleh nakbezakan
samada kita berniat baik dgn dia
xper la.. asalkan niat kitabetul kan

No comments: