cerita anak lagi....

sumaiyah da nak sebulan lebih pakai walker..
kalo letak dlm walker baru senang nak buat keje
kalo tak sure tak leh buat keje..
pantang mak bangun ke dapur melalak la dia bagai dipukul
n yg bestnyer.. kakak ika rajin layan dia main n tolak adik pusing satu umah
so xde la serabut nak melayan adik jer
sempat memasak n cuci pinggan mangkuk kalo ayah xde
tapi awas jgn leka.. kang kakak buat benda bebukan..
kalo senyap tu sure ada benda yg pelik dia buat
so kena selalu spotcheck apa derang buat...
ni gamabar n antara aksi kakak ika bila mengamuk
habis semuanya kalo dia mengamuk
perangai dia sebiji cam aku
panas baran n semua nak dicampak
n kekdang aku sekali dia blasah
bab ni mmg cukup merisau akulaki bini
sbb ika perangai dia sgt teruk
bkn teruk apa.. dia macam tak takut aku
kekadg dia buat cam aku ni kawan dia jer
aku blur la nak didik dia kasi dia ... tgh cari fomula nie
nak pukul x sapai ati
ayah dia selalu pukul dia
aku je yg kekadang makan ati.. huhuhuhu
sumaiyah la ni tgh belajar nk merangkak
da start angkat2 bontot da
ni salah satu gambar yg sempat aku amik
masa ni lama dia angkat
tu yg sempat capai hp n amik gambar
hehe cute anak ibu kan...
kalo nak pam depan adik sumaiyah mmg payah
tu sebab amat kurang la aku mengepam waktu kat umah
aku selalu direct feeding jer
aku bukan tak mo pam...
sbb kalo aku je pam n sumaiyah nak susu
sure dia isap n mengamuk sbb susu da xde
tu yg mmg aku jrg pam melainkan kalo dia tido
tue sbb la stock makin sikit
nak pulak kekdg kat opis terlajak je nak pam
almaklum kekdg byk sgt program
aku bukan dok dlm opis je.. kena meround jerrrr

gambar ni amik masa nk lunch
lunch apa da kul 4ptg
baru balik dr hospital serdang
bawa ayah aku sbb dia tak sihat
tunggu lama tu yg lmbt amik lunch
sumaiyah n ika duk dlm baby chair yer
first time sumaiyah duduk dlm kerusi nie... napak cam ok jer

No comments: