916...

akhirnya ...
pada umur ku yg nak ke 30
aku telah membeli seutas gelang tangan

sebenarnya setelah aku keje kat sini
aku mula sedar sesuatu maybe da tua kot
aku perasan dan selalu ditanya pasai brg kemas
almaklum siapa yg kenal aku sure tahu
apa barang accessories yg pernah aku pakai
aku mmg tak reti pakai bebarang nie
sebab nya banyak kot..
antaranya sebab aku terlalu ganas
dan mayb aku jenis org yg cuai
rasanya aku da brpa kali hilangkan brg kemas

aku berjaya tahan tidak memakai nir
tetapi sejak akhir2 ini
aku mula bernafsu dan timbul perasaan untuk memiliki
benda- benda macam nie
tapi niat aku terpaksa aku simpan
kerana aku sedar tahap finacial family

tetapi hari ini aku telah digerakkan
untuk melihat iklan dan ternapak lambang
0% - lambang yg aku suka

maka pada hari ini
aku telah berjaya merembat
seutas tgn yg beratnya 16.3gm
harga emas pd hari ini RM143/gm
total aku byr 2470 tetapi
aku byr installment
sebyk RM240.7 setiap bulan selama 10bulan

oleh itu selama 10 bulan ini
aku akan sengsara dan susah hati
demi untuk membayar kad kredit
hari tue beli kamera kena bayar
RM100 + RM 241 = RM 341
itu jumlah yg tetap dan wajib
belum lagi gores dan menag di mydin

ayorrr
nak merasa kena la hidup cam nie
rasa cam tak patut je amik benda nie
tapi ramai yg sokong suh amik
derang n laki aku ckp kena amik gak
so aku dgr cakap apa yg ramai utarakan

No comments: