samb. perkembagan anak

alkisah semalam  diganggu oleh anak-anak ku yang comei itu, maka terbantut la laporannya.. oleh yang demikian mari kita sambung sementara ku tgh memerah susu ini. Puteri ku zulaika akan genap berusia 3tahun pada september ini, dia semakin lincah dan semakin pandai berkata-kata. jika didengar butir-butir ayatnya adalah seperti ayat orang tua-sebabnya dia meniru apa saja yang didengari.
        Zulaika juga sudah pandai bab ni lama pandai dah  meminta untuk dimekap walaupun ibunya bukan seorang yg memakai mekap. Apa lagi yer... hehehe almaklumibukan pelupa dan deria ransangan kureng... hmm anak ibu da pandai baca doa makan da. kalau ikut ibu sembahyang pun asyik baca doa makan je baik tgh sujud, rukuk dan berdoa... sejuk hati ibu yang melihat anaknya beria ingin mengikut sembahyang... ibu doakan sikap ini di teruskan hingga akhir hayat jangan culas pulak da besar nanti....
       Sumaiyah ... ha... la ni dia da xmo hisap susu dalam botol kalau ibu ada. da pandai memilih.. dan jika apa yg dia nak pasti dia akan menjerit sekuat hati...dan minggu ini siap aksi hentak kaki lagi..dan pandai berebut dengan kakak... garang ooo dia....kalo dia nak mesti bagi kalo dia abis la especialy handphone ibu.. ceh konon dia tahu gunanya handphone itu..

sekelian dulu buat masa ini la... lain kali akan ku sambung yer

No comments: