aku insan yg lemah

aku anoi
aku isteri kepada insan yg berhati lembut
tetapi aku mempunyai hati yg begitu kering dan busuk
aku seorang ibu
ibu kepada puteri2 yg comel
ibu yg impikan anaknya jadi qari atau qariah yg baik
tapi didikan yg aku terapkan tidak menuju impian
aku seorang anak
anak kepada ibu yg lemah dan baik hati
ibu aku seorang yg lemah bagi insan lain tetapi tidak bagi aku
byk yg ibu telah taburkan pada aku
tapi hingga kini setelah 30tahun
tidak langsung aku menabur bakti pada ibu
kasih ku pada ibu tidak terbalas lagi
aku seorang kawan dan sahabat kepada ramai insan
tapi aku tau aku bukan kawan / sahabat yg baik
sbb aku tidak memberki komitmen yg baik
aku kakak kepada adik
adik kepada yg mampu buat segalanya
adik yang baik hati dan besar hati mereka
aku cuba buat yg terbaik buat mereka
tapi masih gagal membimbing mereka
sedikit kecewa dalam kegagalan itu.

aku anoi, ina, yg tebaru zue
pelbagai nama yg aku guna dalam kehidupan
aku harap dengan pelbagai nama
mampu buat aku jadi manusia berguna
hasrat aku yg terdekat agar aku mampu bantu IBU
aku tak tahu berapa banyak masa yg ada buat IBU
aku harap aku dapat tunaikan sesuatu buat IBU
siang malam aku berdoa agar hasrat itu tercapai

No comments: