salah siapa??

hubungan manusia begitu complicated..
walaupun dengan sesiapa adalah susah untuk kekalkan
keserasian, kemesraan dan sefahaman
begitula hubungan antara anak -ibu, isteri suami, kawan /sahabat

susahnyanya nak menjaga hati orang
susahnya nak mengelak dari lukakan hati orang
susahnya nak buat org faham yg kita sygkan dia
susahnya jadi manusia yg nk jaga hati org
tetapi senangnya org lukakan hati kita

ntah apa yg aku merepekkan
tapi kebelakangan ini
aku rasa payahnya nak jaga hati org
aku rasa menyampah untuk ambil hal org
aku rasa muak n fed up dgn kerenah org yg ntah apa2
aku rasa xsanggup nak layan kehendak mereka
sbb mereka cuma tahu masalah mereka
tapi tak pernah tanya apa masalah kita

kekadang rasa sia2 bantu mereka
sebab mereka tidak tahu niat baik kita
mereka tidak tahu apa niat kita
bagi mereka kalau kita mengiakan apa saja
maka kita sokong dia
kalu kita tidak mengiakan maka kita bukan sokong dia
maka salah kita ke kalau sokong dia buat keputusan salah??

terasa sungguh diri tidak jujur
pada diri sendiri dan org yg kita syg
ketahui lah manusia..
tidak semesti kita bangkang kita tidak syg
perlu ada sebab mengapa bangkang dan tidak setuju
fahamilah niat seseorang sblum menghukum
rugilah kita kerana BODOH SOMBONG

mmg kita boleh hidup sendiri
tapi betul ke kita mampu SENDIRIi dlm semua hal
jgn sombong dan bertindak melulu
kita hidup didunia hanyala sementara
aku perlukan ko dan pasti ko juga perlukan aku
oleh itu bertolak ansur la melayari kehidupan

AKU BUKAN MANUSIA YG BAIK
tapi aku cuba jadi yagng baik
maafkan la aku jika aku melukakan hati kalian
aku cuma pk yg terbaik mampu aku lakukan

No comments: