kisah baby ku tiada

sedar pregnant
awal bulan 12 setelah sedar cam 2bulan tak peyed

pregnancy test
gi klinik rohani 24hb december
doktor buat appointment scan peut 20hb januari 2011

13hb januari 2011
1.15pm
waktu nak sembhyg zuhur sedar ada darah kuar
rasa normal kot sebab kenal beberapa org still peyed
walaupun pegnen...

7.30pm
ambil kak liza kat batu 3

8.30pm
gi meeting dgn TPHEP bersama PPP
n ada ngadu kat En.man pasal peyed

11.00mlm
meeting abis n ambil dari En. MAn
lepak dgn saril yg kebetulan dtg utk prepare
pasal gi sabah esok hari

11.30mlm
rasa perut tak best cam nak sengugut..
masuk bilik air n check
darh kuar sgt-sgt -sgt byk
dlm hati dah terdetik cma gugur jer
duk dekat 1/2jam ...darah still kuar yg sgt byk n laju
laki aku pun cuak...
decide g hosspital sebab darah tak berhenti

1.00pagi
bertolak ke hospital serdang sbb itu yg aku familiar

1.20pag
sampai wad bersalin tp kena tolak ke wad kecemasan
sebab tak cukup 22minggu....

sampai kat wad kecemasan
kain da lencun dengan darah n darah dah menitik kat jalan
teruk masuk dlm wad emergency
masuk air
tunggu doktor sebab ramai patient mlm tue...
doktor check n masuk alat apa tah n suluh dgn lampu suluh
tgk dlm apa ada
masa tue darah mmg kuar membuak-buak dgn byknyer

doktor hantar g scan nak tgk ada sisa tak
aku pitam kat situ n darah selonggok kat lantai bila bangun
aku tak tahan dia patah balik g katil yg da semak dgn darah
aku sampai kat katil .... darah selonggok lagi turun
doktor bagi suntikan kecutkan rahim...
doktor ambil scan machine n tgk ada sisa lagi
so decide masuk wad dulu n puasa

naik wad pun stil darah sgt-sgt -sgt byk
tapi aku diam jer sebab malas nak bising
sebab tahu la nurse kat hospital gomen ni
lagi ko bising lagi dia malas nak layan ko
so aku tido n baring atas katil yg lencun dan lembab dgn darah

6.+++ pagi
aku tekan emergency call kat katil
aku da tak tahan n rasa nk pitam lagi
so ada nurse dtg n doktor pelatih
byk soal daaaa
dia check dia masukkan lagi benda alah n lampu suluh tue
check punya check dia dpt kuar kan ...
doktor tue ingat ketulan daging tp sebenar darah ketul jer

so ada doktor pakar dtg
dia scam n tunjuk ada sisa lagi n ckp kena cuci
dia bg lagi suntikan kecut rahim
lepas dia cucuk tue baru rasa darah kurang kuar

7pagi
aku minum air selepas aku minta tak tahan sgt daaa

8.30pagi
doktor check patient
masa turn aku dia bising ak sebab
aku g minum air buat pe kalo tak
leh cuci pagi nie...

12.30tgh ari
nurse bg makan sebab kul 1pm baru kira start puasa

8.00++malam
aku disuruh pakai baju putih
aku gi bilik bedah
aku dibius n tak sedar

Jam... tak de jam daaa..sebab semua kena buka
aku naik wad dan tiada rasa sakit atau darah yg kuar
aku tido dgn lena

8.00 pagi
aku rasa cam sihat jer
xde sakit n nurse offer ubat tahan sakit pun aku tolak
sebab aku mmg tak sakit n rasa ok jer

aku tgk katil depan aku yg cuci sama dgn aku
ada cam bunyi cam sakit je n ambil ubat sakit
alhamdullilah aku ok je lps di cuci

kul 2ptg
laki aku amik n balik rumah

sekian tempoh yg sebab aku nikmati sepanjang
musim mengandung kali ini......
musim mengandung yg pendek dan memilukan....

No comments: