sesuatu yg menghantui aku.............

semenjak aku keluar hospital tempohari hingga ke hari ini , ada sesuatu yg bebenar menghantui aku. Aku tak tahu perlu ke aku ambil hati dan terlalu memikitkannya tetapi hakikat perbualan itu sungguh menghantui aku.
alkisah....

dik awak nak merancang macamana yer?

doktor cakap 3-6bulan so saya akan merancang la
sebab dulu masa 1st n 2nd anak saya tak
bersama dgn hubby lebih dari 3bulan.

gugur dan bersalin berbeza tak macam bersalin
2-3 minggu da ok da...
(muka dia macam aku da bg jawapan yg salah)

%^$%#$@#&^&& (maksudnya) sebab ala ding dong???

awak boleh ambil injection merancang atau pil...n bla bla bla...

terus dia blah......

eeeeee... aku benci tui bila mengingatkan detik2 perbualan dan nasihat yang diberikan oleh doktor
yang bergelar pakar itu. Cara dia menasihatkan aku sungguh buat aku berfikir adakah aku telah buat kesalahan atau keguguran aku telah menyusahkan hidup dia. Bagi aku cara dia bercakap seperti aku tak tahu nak merancang kehidupan aku seperti aku ni baru je beranak 6bulan da nak mengandung lagi. Begitu yang aku rasa sebab cara penyampaian dan expresi muka dia seperti aku telah buat kesilapan yang besar. Padahal anak aku da setahun 6bulan dan aku baru je mengandung 3bulan.....

Aku cuba untuk berfikir yang positif tapi aku tak tahu nak buat macamana.. salah ke jawapan aku???Tak per dia pakar dan arif..anggap je aku ni tak tahu apa-2 tapi bukan seorang doktor kenalah bertanggungjawabkann...xper la bukan dia boleh buat apapun.. byk patient dia nak layan dan nasihatkan...
eee benci tui aku kalo terbayangkan muka dia. Sungguh mengecewakan!!

Moga lepas aku luahkan kat sini , perbualan itu tidak menghantui diri aku lagi. Buat sakit hati je kalo pk sgt benda2 nie....

No comments: