ex-babysister yg jaga 2 hari marah....

semalam aku kena marah daaa
aku berniat baik pada mulanya dtg umah dia
nak byr 2hari yg dia jaga anak2 ku itu
walaupun RM50 tetapi duit jugak kan
sbb keringat tue.....

masa aku sapai depan umah dia n
tgk muka aku maka terjadi la diolog...

dia : ooohhh kau yer.. nk amik brg ko yer
aku : senyap jer..sbb rasa bersalah menebal
dia : ko tak sabar yer .. yg ko antar kat org lain apasal?
bukan akak tak bagi tau ko yg mak akak sakit
ko tak boleh ke cuti ... blah .. blah

aku : akak saya terdesak...maafkan saya

dia : ko naya la org.. blah blah nanti satu hari kena kat ko

aku : terkedu .. hanya ckp xde niat n minta maaf jer

dia : ko hantar kat anak makcik tue yg... blah blah..
satu hari kami nak serang dia suka rampas customer org..
blah balah balah dia membebel lagi

aku : hanya diam jer... sbb terkejut n terkedu

dia : ko masa terdesak hantar kat sini bila ko da senang ko anta org lain
ko igat buat org nanti kena kat ko ... blah blah....

aku : ???@@@%%$$**^ ala ala ting tong

salah aku ker? sbb aku terdesak la sgt masa tue..
lagipun aku bukan apa dia macam cengey sikit
byk songeh la plak....aku kategorikan dia
JORENG a.k.a mulut laser /bising...
so aku mmg dr first time ckp dlm fon
da napak  KEJORENGAN dia tue...

so masa nak decide pilih saper pun
aku mmg prefer yg 2nd bbsister ni- kak ayu
hopefully lepas ni aku tak alami lagi
pengalaman macam nie lagi...
pening kepala laaa....

dulu aku tak pernah alami kerenah babysister
since zulaika 2 bulan da adik sapai 9bulan la
tapi duduk shah alam yg xsapai 2 minggu
aku alami macam2 sehingga macam kena sumpah lak

cuak aku bila orang ckp aku naya derang
macam aku dah buat hidup dia kacau bilau
sedih aarr... sebab aku bukan ada niat pun
aku cuma insan yg terdesak jer
kalo aku tak memilih nanti anak aku plak jd mangsa
salah ker aku pilih yg terbaik .....

kepada kak cma (penjaga yg marah)
kak, saya minta maaf sesangat
xde niat atau terlintas nak menganiaya akak
masa tu saya terdesak sangat
harap halalkan makan minum anak saya yer
lepas ni saya akan berhati2 soal ini...

No comments: