..............terasa.....

pagi ni aku dikejutkan dengan mesej yang amat mengecewakan
mesej yg aku tak sangka akan aku terima dalam masa yang terdekat ini

ceritanya...
macam biasa bila da buka email official aku akan buka mail yahoo
mak oii banyak dari facebook .. di ofis aku tak boelh nak buka fb
so info terkini dari fb hanya la melalui email
dalam byk2 list nama tu terkeluar nama yang da lama aku tak sebut
aku sungguh terkejut dan membuka dgn tergesa2 utk mengetahui isi kandungan
mak ooiii bila aku baca je nota dia...
perasaan bercampur baur... marah+benci+ bengang+ sedih dan berbagai rasa lagi
aku tak sangka komen aku yg tak bermaksud apa2 telah mengundang emosi yg paling aku tak suka

walaupun kisah da berlaku lebih dari 3tahun yg lalu tetapi cukup tebal dlm ingatan aku
semua yg berlaku masih dalam lipatan emosi dan gengaman aku
telah aku berjanji xkan ingat sebarang kisah yang berkaitan dengan dia
kerana kasih syg yg aku curahkan selama bertahun2 hanya dipandang hina dan keji
kerana kesalahan aku pertama aku (salah aku ker) tapi telah memberi kesan yg pahit

selama ini aku selalu bertanya diri sendiri benarkah semua tuduhan yg dilemparkan
aku selalu berteka-teki benarkah aku yg tikam sahabat yang aku kasihi
terlalu banyak persoalan yang belum terjawab
kalau ditanya dengan dia, maka segalanya berpunca dari aku dan aku lah manusia yg hina
aku selalu menyalahkan diri aku dalam diam...
mengapa aku tak pertahankan persahabatan ini sepertimana aku pertahankan selama ini
mungkin aku hanya manusia biasa yg terlalu kecewa...
tapi kekecewaan aku langsung tidak diambil kira sebaliknya dipersalahkan aku

aku terima segalanya...
bagi aku biar la aku anggap segalanya salah aku
biar aku makan segala makian dia kerana aku da biasa
apa je yang tak pernah aku rasa dari dia sebagai sahabat
aku pernah kena tampar , dimaki walaupun bukan salah aku
tapi aku anggap itu sebagai pahitmanis sebagai seorang sahabat
terlalu banyak suka duka yang aku lalui bersama dia
bagi aku aku amat sygkan dia sehingga keluarga aku tau siapa dia disisi aku

tapi itu dulu , sehingga kasih aku di cabar dengan tohmahan yang aku tak boleh terima
perkara yang benar2 buat aku kecewa dgn dia dan buat kasih ku berkurang
kerana dia makan dengan segala kata2 keluarga yg dulunya dia buang....
kata2 yang aku gilakan duit dan mahu kecewakan orang...
\paling yg mengecewakan... dia termakan dgn kata2
"tiada org yg sebaik ini tanpa ada niat yg lain"  setelah bersahabat begitu lama
kasih syg aku dipertikaikan...... setelah segalanya aku curahkan
aku dicop sebagai manusia yg mengambil kesempatan
bertapa kecewanya aku.....................

tapi tak per...
aku redha dan ketahui la kawan..
jika kata2 demikian yg kau lemparkan maka aku akan pergi jauh
memang salah aku dan aku akui saat aku melangkah dgn mengambil kereta
adalah perkara yang salah kerana kau dalam kesempitan
tapi semuanya kerana terpaksa.... bagi aku itu yg terbaik
apatah ketika itu kau sudah kembali kepada keluarga tercinta
keluarga yg membenci dan mencaci aku dan keluarga yg bersangka buruk dgn aku

kawan...
aku tak de niat nak brmusuh dengan kau
tapi ketahuilah demi untuk bersama dgn kau adalah tidak mungkin
bukan aku membenci atau ego
bagi aku biar la kita kekal sebagai yang sedia ada
aku rela jadi macam ini untuk tidak terus dicaci dan dicerca
aku rela terus begini kerana kita gagal dalam persahabatan yang lalu
biarlah persahabatan itu terkubur....

aku mengaku bersalah kerana telah melukakan hati kau
tapi aku benar2 tiada niat dengan sengaja untuk melakukannya
semuanya aku lakukan yang terbaik pada masa itu..
maafkan aku....

tegas aku sebagai bekas sahabat
biar lah yang berlalu pergi meninggalkan kita
tapi jika ada peluang aku berjanji xkan sakiti kau
kerana aku tak mungkin jadi sahabat kau jika aku boleh memilih.....
kerana aku tahu aku gagal menjadi sahabat yang baik buat kau

aku sudah berjanji xkan punya hubungan lagi
kerana aku tak mahu mengecewakan dan dikecewakan
bagi aku nilai persahabatan amat tinggi nilainya....
aku serik untuk bersahabat... cukup la pengalaman ini....

maafkan aku
aku berjanji xkan muncul dalam hidup kau
dan tolong jaga diri dengan baik


"oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..........korang kutuk aku?yg atas sekali tu x ingat DOSA BESAR ko kat aku!!!!ker wat2 lupa n x reti bahasa!!!!!nak aku kembali?RETURN OF ROSE..DGN KO MIMIPI AR!!!!!wan:bukan aku kawan ko ker?ooo..x tau plak aku dah tercampak mane?SADIS TUL TGK KAWAN AKU CAMNI!x per untung sabut AKU timbul.untung batu AKU tenggelam!!pendirian aku.ko rase nak kawan nagn aku go on..tapi kalo ko rase ko kawan yg HEBAT sgt..GO TO HELL!use  2 be my DAMN FUCKING USELESS frnd.aku x kebulur!!mampus aku x heran!!n Za..jgn terasa k.ko x de sipi pun kena nagn ape yg aku ckp.cuma nak bg ingat..aku CILAKAK sgt ker nak kembali utk org yg SPOILkan hdp AKU N ANAK(AINAA) AKU!sendiri mau ingat!!!cakap x serupa bikin.nak org melutut bersujud.otak tersumbat ker haper?mgkin mase tur aku BODOH GILA BABI sbb jumpa kwn mcm ko ni.hambik ko.ini baru anak kuman je ko x nmpk nanah dlm diri!masih nak rase diri ko betul?????tak salah?canang nama aku jaja mcm aku mintak sedekah kat mak bapak ko.hoi!!!ko tau aku ni sape?aku ni perempuan malang yg jumpa kawan konon "BUAT BAIK" pd aku!ko ingat aku akan rase bersalah dgn cakap aku ni?HARAM!malahan nilah masa aku nak ko sedar...SUKA SGT KER AKU KO WAT AKU MCM NI?ambik masa..duduk ..pikir2kan apa maksud ckp aku ni?cuma 1...rase ko apa yg wat aku melampau berubah sampai macam ni cakap kat "BESTFRIEND" aku..KONON!!!!"

No comments: