zulaika syuhada demam

tadi dalam kul 10 lebih pengasuh telefon
zulaika demam panas
hmm.. masa hantar tadi xde la tanda2 demam
cuma pagi tadi dia tidor dgn bontot yg bernajis
habis selimut dan baju kena najis ( bacim ooo)


kebetulan masa pengasuh telepon tue aku tgh dok mengepam
so selesai je mengepam aku tgk line clear lak pulak
apa lagi aku pun menyusup keluar dan membawa diri
ini la kelebihan kalo duduk dekat dgn tempat kerja n pengasuh pun dekat
nak tambah best semua nya dekat termasuk klinik

kebetulan lagi klinik lak xde orang... selalunya aku tgk ramai jer
kira hari ni nasib ada baik laa
tunggu tak sapai 10min da jumpa doktor
masa nak hantar balik plak
zulaika lak minta ayam..

bak kata aku aku duk kat btui2 tempat stattegik nie
sebelah klinik je ada ayamas, KFC, McD
apa je kalo duit xde plak CIMB sebelah kiri klinik
sila bawa kad ATM yg berbaki yer jgn plak yg kosong

motif aku buat entry nie nak citer anak aku
saper lagi kalo bukan zulaika n sumaiyah..
masa nak hantar zulaika da tau bukan jalan rumah sibuk cakap nak balik
dia da nangis beria
yang aku lak nak menyorok dari sumaiyah takut dia menangis
bila napak aku... puas menyorok
tapi kalo da anak tau je bau mak dia kan
apa lagi terkedek2 dia merangkak gi kat pintu

bila tgk anak kita beria dtg kat kita
kita akan rasa satu feel nak gi amik dia walau camner pun
tapi tadi aku terpaksa melarikan diri sebelum dia sapai kat pintu
sedey aarrr .... rasa cam bersalah je sbb buat tak endah
uwaa uwaa... rasa bersalahnya ibu ... adik
masuk dlm kereta aku intai adik yg duk kat pintu
masih memandang kereta...

adik, ibu balik awal hari ni yer
ibu amik adik cepat-cepat yer..
ibu gi kerja bukan gi jalan yer sayang
kakak zulaika pn jgn sedih yer
ibu cuma gi keje jer nanti ibu amik k
naper la kebelakangan ini aku rasa cam tak best je
bila anta anak aku bila lagi kalau drang nangis
aku asyik terpk derang kena dera ker?
atau pengasuh buat apa2 ker?
ye la kita mana tau apa kan

aku check badan anak aku xde apa
so aku tak boleh buruk sangka la yer
semuanya perlu pengorbanan...

1 comment:

chuy4 said...

derang tak happy kot.. pelan2 kayuh k