persoalan....

persoalan yang menakutkan telah menghantui aku sejak beberapa hari ini
aku takut dengan persoalan yang seperti akan jadi kenyataan ..
kenyataan yang hanya menunggu hari untuk jadi realiti
perlukah aku terima hakikat >
perlukah aku mula meniti hari2 terakhir ini?
perlukah aku redha tanpa perjuangan?
perlukah aku merelakan segala yang berlaku tanpa ku berusaha untuk memperbaiki?
adakah tiada jalan lain atau penyelesain bagi masalah ini?????

semua persoalan ini menghantui aku. aku takut sangat untuk mengakui hakikat yang semakin jelas
mengapa terlalu awal ia berlaku?
mengapa? mengapa? mengapa? mengapa?
perlukah? patut kah?
pasrah? rela? redha?

aku benci ... aku benci dgn persoalan ini yg menghantui aku
adakah aku gagal ? adakah aku sudah putus semangat? kenapa hilang semuanya?

aku tak boleh macam ni
aku perlu bangkit

No comments: