suamiku mahu tinggal aku...

uwaa... uwaa..
mau nangis kuat-kuat oooo
suami saya mahu tinggalkan saya malam ini
dia mahu balik sgkai bersama adik kesayangan dia
sebenarnya dia ada tujuan lain yg bikin aku kecil hati
dia nak pergi teluk intan utk kenduri kawen kawan dia

the big question is.......
saper kawan dia tue?
besfren ke? sampai nak gi jauh cam tue
mmg la tak salah gi kenduri kawen kawan
aku faham bab tu tapi kalo poket sempit & kering
ada makna kah semua itu
mana penting isi perut kat rumah ke atau kenduri itu?

lagi satu kita mmg perlu pergi kalo kawan kawen tapi
tgk gak yg mana n saper kawan itu kan
macam aku ramai kawan yg dtg masa kenduri aku'
tapi bila derang kawen  aku  tak kesempatan nak gi
sebab munasabab yg
mana aku dahulukan kepentingan keluarga

tapi aku amat faham n galakkan kalo
kawan yg benar2 kawan
especially kawan yg selalu backup
n ada disisi kita masa kita perlukan
itu mmg WAJIB la kita gi kan
pinjam duit dgn orang pun aku sanggup

tapi kali ni aku rasa
kawan yg dia sebut itu tiada dlm senarai yg baik
so salahkah aku sebagai isteri membantah?
apa salah beli hadiah n bg kat wakil kan
janji keikhlasan ada..
ntah la malas nk cakap banyak
diam sudahhhhh

nanti sebab orang kita laki bini bergaduh
n anak lak jadi mangsa ...
benda boleh buat BODOH kita buat je bodoh
selagi kita tidak menjejaskan keharmonian keluarga
maka kalo aku mengamuk itu adalah sebab '
aku da tak boleh buat BODOH k...

sekian wassalam...
harap jgn la sesaper ikut perangai aku yg buruk ni
sbb aku bukan isteri yg baik dan boelh dicontohi...

No comments: