financial sudah lari rytheme la....

gegara blanja tak ingat masa raya lepas...
bala dan bahananya baru terasa la nie...
nok pulak duit extra yg sepatutnya ada
lambat la polak dimasukkan....

lagi la huru hara jadinya
dan perasan tak bila kita tak berduit nie
ada je la pulak benda nak berlaku...
nak tak nak kena kuar duit lagi
gitu la yg berlaku kat aku.....

serabut serabut la sgt nie..
hari ni plak hari terakhir
kena bayar kad kredit kalo tak...
alamatnya ....interest la bulan depan....
cam pelik yer sbb takut interest...

hmmmm....
aku selama guna kad kredit nie
rasanya 2 kali je kantoi kena interest sbbnya
terlewat bayar n terkurang bayar...
selebihnya blom lagi laa....

bukan apa...
niat aku amik kad pon sebab
aku amat berminat dgn 0% interest...
kalo tak bg free pon aku tak mo...
0% nie amat berguna bagi org cam aku
byk barang elk n gadget aku beli guna 0%
kalo idak...tak berbarang la aku....

org cam aku mana mampu beli cash
kalo g court mamoth sure rege jd double
so ini je caranya aku praktikkan.....
alhamdullilah...setakat nie aku masih mampo mengawal
perasaan ketamakan dan keborosan diri
dengan tidak belanja diluar kemampuan tahap teruk...
moga ALLAH terus bimbing aku....

moga rezeki anak2 dimurahkan
demi sebuah kehidupan yg lebih baik...amin..

No comments: