kesian mak...

sejak akhir2 nie mak selalu susah hati
aku tak dapat nak bantu sangat sebabnya
benda yang dia susah hati melibatkan adik aku
ada gak benda lain yg dia fikirkan....

tapi satu isu yang bikin mak aku sedih lately nie
adalah kerana adik akunya masalah


alkisah
anak dia sakit so dia sibuklah
push mak duduk n jaga anak dia yg seketul tue
bukan mak aku tak mo tapi mak aku mana la mampu
dengan situasi dan keadaan dia yang orang semua tahu
tapi adik aku ni macam takmo faham ....


ada beberapa option dan cadangan diberi
tapi si adik nie nak jugak yg mudahkan dia
akhirnya menyalahkan mak , kononnya mak
tak mahu tolong n x ambil berat pasal dia




ntahlah.....
bagi aku jangan samakan mak orang lain dengan mak awak
mak orang lain masalah tak sama macam mak awak
so kalo da tahu buruk baik mak tak perlu nak test power
untuk dapat kan sesuatu dari mak yg rasanya da tahu jawapannya..


aku dari dulo
mana aku leh handle mmg handle sendiri
kalo org da tak boleh jgn salahkan org tue
setiap orang ada masalah .....
saper la dalam dunia nie yg xde masalah

aku tak tahu nak cakap apa
sedangkan aku pon bukan xde masalah
cuma malas nk kecoh sbb kalo kecoh pon
bukan ada yg leh bantu cuma leh bikin havoc jer
itula pegangan aku selama ini....

aku doakan masalah adik aku settle cepat
dan kepada mak yg sedang berkecil hati..
jagn terlalu byk pk ....

No comments: