Induksi : pagi pertama

hari ini aku bangun jam 6pagi
sesubuh aku mengepam demi untuk menunaikan hasrat menjada jadual pam
masa aku mengepam, perasaan sayu begitu terasa...
selalunya saat ini jika aku bangun selepas mandi,
pasti adik akan merengek atau menangis sebab dia sedar ibu xde tepi
maka kelam kabut aku menyuakan susu kemulutnya
terasa saat bahgia dia menghisap sambil memeluk dan membelai tanganku..
sob.. sob.. sedihnyer..

benar-benar sayu dan sedih bila mana semua itu muncul dalam minda..
betapa aku merindui saat-saat itu, walaupun baru satu hari aku tidak melaluinya
aku benar2 terasa rindu.... sumaiya dan zulaika ketahui la ibu begitu merindui kalian
betapa ibu rindu panggilan dan tangisan kalian....
betapa ibu rindu pelukan dan ciuman kalian
betapa ibu rindu untuk memandikan kalian
betapa ibu rindu akan segalanya...

bagaimanakah 15hari lagi untuk ibu lalui...
uwaa.. uwaa... jiwang nya aku
tapi ketahui lah jiwa aku benar2 sedih dan sayu
betapa rindunya ibu pada anak2 ibu yang jauh...

kalau ibu ada sayap pasti ibu terbang pulang setiap malam
pasti ibu cium pipi gebu anak - anak ibu
pasti ibu akan belai rambut anak-anak ibu
pasti ibu akan peluk kuat2 anak-anak ibu

ibu rindukan kakak dan adik
sungguh ibu sangat2
ibu kecewa malam ini xdapat cakap dgn kakak
sedihnyer... ( air mata ku bergenang)

sabar yer sayang ibu....

No comments: