saya susah hati

Hari ini aku terima surat kursus induksi... alangkah terkejutnya aku sebab masa staff aku bagi kat aku ingat surat biasa jer tapi bila buka kursus induksi yg akan diadakan 13julai 2010 in iaitu pada hari selasa bersamaan 4hari lagi... betapa amat merisaukan aku...tambahan stok aku yg mmg da kering berikutan masalah luka di breast
aku masih beelarutan walaupun selalunya takat seminggu je tapi kali ini seudah melebihi 2minggu... masalah susu sahaja da buat aku tak senang hati dan asyik memikir apa yg perlu aku buat....

     Bila aku terima surat kursus ini lagi buat la buat hati aku tak ketentuan dan bercelaru... sejak dari terima surat hingga waku ini, fikiran aku asyik memikir jer. Naper ia berlaku begitu cepat.. aku plan selepas hari raya tapi napak seruan dtg awal lak pulak.... bila aku susah hati dan byk memikir semuanya akan dipengaruhi, yg jelas muka aku akan kelat sepanjang berfikir ini..... sehinggakan zulaika asyik bertanya " ibu, naper ibu sedih?" ibu naper ibu tak sayang kakak?"... betapa senstip nyer anak sulung ku itu... tapi hati aku tetap berfikir dan susah hati.....

antara masalah yg menyesak dlm fikiran aku
  • tiada stok susu - aku boleh terima kalo mmg da xde susu ibu tapi maiya perlukan masa utk sesuai kan keadaan dan susu itu sendiri. Aku takut akan berlaku apa2 sepanjang ketiadaan aku
  • penjagaan anak - aku tahu dan percaya pada laki aku, selama nie pun dia yg jaga.. cuma bila da pindah shah alam, penjaga aku takat jaga sapai jumaat  padahal laki aku keja sabtu. Dah tu dia minta awal lagi nk cuti pada 23julai nie... laki aku mana leh cuti sampai 2hari...
  • Barang kelengkapan - byk brg kena beli sbb nk g selama 17 hari for sure aku kena beli byk barang 
  • lagi satu hal.... aku ada terpk nk anta anak2 aku kat sgkai tapi aku berat hati sgt sbb entah la byk nyer aku pk tapi xde saru pun yg positif kat saner... semuanya negatip jer padahalnya aku tahu anak aku akan lebih selesa cuma aku kurang yakin........
  • financial problem - aku cuma ada baki yg tidak mencukupi untuk hujung bulan nie... kalo aku ada aku bleh pusing duit tp kalo laki aku je .. payah kot...
  • perasaan rindu seorang ibu - aku belum lagi berjauhab begitu lama.. paling lama g t;ganu masa hari tue.. 4hari jer.. tu pun sumaiya cam tak layan aku
cuba bayangkan kalo aku tinggalkan anak2 aku dihantar ke sgkai... pasti  anak aku dimanjakan... di bagi semua permintaan mereka da pasti lepas ni org saner lagi la sibuk suruh balik memanjang... menci nyer....

 so aku tgh pk sebaik2nya... aku perlukan masa dan ketenangan...

No comments: