Mari mengepam - edisi ke 3

Edisi ke 3
kenapa edisi ke -3 ??
sebab ini anak ke 3 aku mengepam dan menyusu badan
masa anak pertama aku memang tiada ilmu, kehendak dan matlamat
apa itu penyusuan pun aku tak tahu.. apatah lagi mengepam nie..`

Bila anak masuk hospital baru ada kesedaran
maka masa menggandung anak no 2 la aku da mula mengali maklumat
boleh dikatakan setiap hari aku akan gali ilmu dan baca semua maklumat pasal penyusuan
sehingga masalah dan simptom kegagalan pun aku belajar

alhamdullilah ..
berkat kesungguhan itu
hingga kini anak ke 4 aku masih gagah mengepam dan menyusu
walau penuh dugaan dan cabaran
masa first time aku menyusu kan anak,
 tak ramai geng dan pendedahan tak seghairah sekarang
sekarang kalo gi mana ko akan jumpa geng mengepam
dulu payah sangat..n tiap kali org tgk mengepam pasti ko ditanya dan ko kena explain


so kali ni perjuangan bermula lagi
walau pun dah ada pengalaman dan skil (ceh konon!!)
still dugaan dan cabara tetap ada sebab nak maintain susu selama 2 tahun bukan mudah
banyak yg kena ko korbankan dan tinggalkan..huhuh

walau apapun..
jgn mengalah selagi belum kalahkan..
hahhaha...
aku kena mula mood mengepam dgn aura positif kalo tak HANCUSS
so jgn la kata aku poyo atau lebeh..
sebab itu semua bertujuan utk naikkan semangat dan motivasi kekal positif
kalo rasa aku poyo sila la pm aku supaya aku sedar diri

bukan apa
kekadang aku baca post org yg mengepam ni
terlebih excited dan memuji diri
hingga lupa ada org yg terluka
maka aku tak mau itu berlaku di pihak aku
prinsip aku biarlah berserderhana agar hidup diberkati

ok guys
yang satu geng mengepam...
selamat mengepam dan gagah terus mengepam
pada yang tak dapat join ..insya Allah ada bahagian lain yg Allah bg pada kamu
untuk kamu .... pasti semua ibu mahu yang terbaik untuk anak nya..

wish of luck untuk aku
jauh lagi perjalanan aku...
baru hari ke -5 nie..



ini la pam yang telah banyak berjasa pada aku
sejak tahun 2009 lagi nie
tak sia-sia aku beli masa tue guna simpanan yg sikit  (itu je yg ada!!)
sungguh aku sayang kamu...

hasil yang paling banyak aku dapat setakat ini
dengan 2 belah la,,,,heheh

hasil mengepam aku bagi juga terus kat baby
sebab kekadang aku dah letih sangat atau busy dengan siapkan diri
laju ooo ...baby minum... kecik lagi da pandai hisap puting
kali ni aku xde beli puting yg mahai atau special macam nuk,timmie tommie atau medela
aku ajar anak aku pakai puting murah je- pureen 

sekian buat masa ini...

No comments: