Syuhada apa kali nie ye???

hari ni genap7 hari bersalin
ikut sunnah letak nama anak pada hari ke 7
aku masih berkira-kira nak letak nama apa
huhuu

aku dah lama tertawan dengan nama
khaulah al azwar..
tapi tak teragak -agak untuk letak nama anak
camner tue

la ni aku ada 2 nama
1- khaulah al azwar syuhada
2- nusaibah syuhada
Mereka berdua adalah tokoh wanita islam pada zaman Rasulullah yang berani berperang
aku suka dengan sifat berani mereka.
aku harap anak aku akan dapat belajar sifat sifatbaik dari pejuang sempena nama mereka
semua nama anak aku adalah tokoh islam 

aku suka bercerita tentang kisah disebalik nama mereka
biar mereka tahu serba sedikit sirah nabi yang ada kaitan dengan mereka
moga ada iktibar dan teladan yang boleh mereka ambil
so malam ni kena isi borang untu buat mykid/surat beranak
setakat ni ramai yang sokong khaulah azwar syuhada (the black rider)

hmm..
bila nak bertahnik nie
aku tak larat lagi nak cari ustad
almaklum aku kan masih lemah...tgn dan bahu masih lenguh2

doakan saya




humaira melayan babynyer...


comeikan kaki si kecik


comei tak saya??

No comments: