Syuhada ke empat

Tarikh : 7 Oktober 2015
masa : 5.51pm
tempat : hospital serdang
berat : 3.7kg


Alhamdulillah
Syukur nikmat pada yang maha Agung
Aku telah dikurniakan syuhada yang ke -4
Napa ke- 4 sebab semua anak aku perempuan dan semua ada syuhada..
Kebetulan aku tak decide lagi nama utk baby..

aku mula leaking jam 5.30pagi masa nk g toilet
tapi tak brapa pasti sebab macam bukan air ketumban je
kebetulan aku memang malas nk keje sebab ada program yg aku tak mahu join
so pagi tue aku memang plan amik cuti je

jam 9pagi decide lepak umah kak eda - lindungan
sebab aku da mula sakit setiap 20 minit 
plan laki aku boleh g keje dan aku standby kalo sakit terus g hospital
jam 12.00tghari aku call laki aku g hospital sebab da kerap sangat

bayangkan da sakit setiap 10 minit tapi still teragak -agak nak g hospital mana
bila da on the road, aku laki bini decide g serdang je
tawakal la sebab kami da biasa kat situ

masa daftar..
xde plak kaunter banyak tanya
minta dokumen dan daftar aku terus jer
bila tgk muka aku dok berkerut je
nurse suh baring n start la check perut n banyak tanya

Dugaan pertama
aku dapat doktor lelaki cina
Allah..... aku da suspen tapi aku redha je la
nak plak dia bawa pelatih...adoi...
aku jadi bahan ujian jugak la
sempatla dr pelatih belajar check nk ukur berapa bukaan..

so bila da check bagai dr cakap baru 3cm so suh aku tunggu..
aku tunggu kat tempat yg agak ok..
tapi still sakit aku makin menyengat..siap peluh peluh lagi
aku mengadu kat nurse n derang pun tgk aku sakit beria...
doktor check...sekali lagi doktor lelaki tp melayu..ALLAH..malu

still 3cm
camner nie aku memang sakit sangat..
bersabar la...doktor cakap nanti jam 5ptg kita review lagi...
masa tue baru 2.30 kot...

aku bertahan jugak la dengan kesakitan yang berpeluh-peluh 
dan memang tak tahan sangat
hingga aku mengadu lagi dan derang pun kesian tgk aku..
doktor pompuan kali nie...
dia cakap baru 4cm..
dlm hati aku... tak putus berdoa dimudahkan zikir nabi yunus mmg tak putus la

kesakitan kali ni memang luar biasa 
sapai nurse kesian kat aku suh baring kat katil
mungkin tak ramai patient kot, doktor ramai dtg kat aku n kesian kat aku
derang suh masuk labour room sebab ikut history aku memang cepat..

dah masuk labour room pun
doktor incharge pun lelaki ...
ada la 3-4 org doktor yang review kes aku..
tgk aku mengerang yg teruk sorang siap suh bg ubat tahan sakit
lps bagi ubat..aku lalok jer...but still sakit ooooo

dalam kul 5ptg 
aku mcam nk meneran..tp feel nak meneran aku xde
nurse cakap .....sebab aku amik ubat tahan sakit tue
but still aku kena push gak sbb tak push camna la baby nak kuar
proses meneran kali ni lebih dr 5 kali kot
kalo anak yg lain 3kali teran anak da kuar

yang ini
masya ALLAH, terasa payah dan susah
hingga aku rasa give up sangat
aku rasa putus harap...rasa nk je cakap doktor buat la apa asalkan baby kuar
aku memang takde daya nk meneran...terasa tak tau nak meneran pun ada
tapi nak buat camner...proses nya begitu
aku kena la teran walau aku mmg tak de feel dan energy
push push push...ha..cantik ..pandai... antara ayat  nurse yg incharge...
akhirnya keluar kepala baby....


tapi ujian sungguh kali ini
tetiba nurse menjerit... "baby stuck"!!!
datang la beberapa doktor n nurse back up...
siap katil kena tanggal la
tapi aku try push push push push push...sbb aku tak tau nak buat per
akhirnya 20minit kemudian...badan baby keseluruhannya kuar

cuaknya aku
tak tahu laaa...
masa nk kuarkan uri pun ..nurse cakap banyak sgt darah 
huhuhuhuhu...nak nangesss

da jahit 
ingat da settle...
rupanya doktor check plak lagi...
check check darah beku banyak lagi..
doktor punya korek...adoiyaaaa...seksaaa!!!!
nak nangessssssss

huhuhuhuhu
pengalaman yg benar benar menginsafkan aku untuk tidak bersalin lagi
serik woiiiii


esok aku sambung lagi naa....
banyak nak story...






ni la hasilnya

anak aku !!!

No comments: