Penyusuan hingga hari ke 13

Alhamdulillah
da 13 hari aku bersama si kecil
kesihatan semakin baik
cuma kuning baby je bikin aku cuak

nak cerita penyusuan kali ni
dari keluar labour room sapai keluar hospital
susu aku memang sikit, sapai anak aku mengamuk ngamuk
huhuhu...sungguh mencabar

disebabkan baby suka mengamuk
aku amik inisiatif guna botol je
pam susu then bagi melalui botol
ditambah dengan kuning mmg every hour to 2hour kena bg susu'
kalo bg direct mmg hisap main main je'
disebabkan (salah aku kot) dah terbiasa bg puting
maka anak aku dah syok dengan puting
huhuhuhu

bagi je direct kompom dia mengamuk
dan sungguh penat jika ia berlaku waktu malam
ingat hari ni start nk direct semula tapi tue la maknya kena kuat semangat
kompom rejection akan berlaku...

aduhai...
inilah antara cubaan dan dugaan penyusuan
tak boleh mengalah dengan keadaan
kena sentiasa ada istilah try and error
jika tidak kita akan mudah mengalah

doakan aku yer
takut sebenarnya
jadi ibu pumping 100%
penat dan letih ooo jadi ibu pumping nie...

walau apapon kita kena kuat semangat!!!


hasil susu dari 13 oktober...yg sebelumnya..aku habiskan..
sebab aku tak buat proper date.. 20 botol sudah...

kena la cuci botol baru...
kena pk storage baru...
kalo nk guna semua botol...harus kopak aku,,

No comments: