Jamuan Hari Raya






Gambar yang aku upload adalah hasil tangan dan idea aku sendiri. Aku di assignment kan oleh bos aku untuk upgrade set buffet macam kat hotel. Dia teringin sgt nk macam hotel dan dia tau akunyer background so dia suh la aku. Aku buat la yang termampu dgn bahan yang ada. Masa nak buat ni aku cam cuak je.. elh ker aku buat sbb kalo kat hotel semuaya hotel baik dr segi material n labor/pekerja semua nya leh minta jer.. Tapi dgn government blh ker?? almaklum byk no protokol yg perlu dibuat. Mula2 memang tensen sbb nak suh org buat kerja mmg payah walaupun aku ada jawatn tapi derang cam degil je dgn aku tp nasib baik aku ada partner a.k.a senior aku yg byk tolong aku.
Walaupun senior aku condem idea n harapan aku tapi aku salute dia, sbb dia tetap bagi sokongan dan bantuan yang aku perlukan. Terima kasih En.Man!! Mengingatkan hari tersebut, aku sapai ofis seawal kul 6.45am n terus bertungkus lumus setting table VIP and buffet set sorang2. Alhamdullilah aku mampu buat berbekal semangat buat kerja dgn ikhlas maka hasil yang amat memuaskan sehingga tetamu yang datang impress dan menanya saper yang buat.. ( Dalam hati aku berbunga riang) Tapi yang tak syoknya, ada la pulak yg ckp kami buat sesama... xkan la aku da pasang niat kerja dgn ikhlas kalo tak mau aku ckp byk ko nya sama....
Tak kisah la asalkan semua berjalan dgn lancar. Aku amat bangga sbb aku mampu jalankan tugasan pertama dgn jaya. Semoga aku berjaya lakukannya dlm tugasan seterusnya.. amin

No comments: